صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس به دلیل مسائل مالی رد شد+فیلم
حجم ویدیو: 7.46M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا، عباسعلی کدخدایی که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن می‌گفت، افزود: کسانی که در این مرحله شکایت دارند، ۵ روز یعنی از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه وقت دارند شکایت خود را به دفاتر هیأت نظارت استانی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: یک میلیون برگ سند از مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت‌ها دریافت کردیم.

کدخدایی گفت: مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت‌ها، محور‌های مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت است. همچنین سوء استفاده از اموال عمومی، تحصیل مال نامشروع، اختلاس، استعمال مواد مخدر، مفاسد اخلاقی، محکومیت جنایی، سابقه شرارت، چاقوکشی و سابقه فروش مواد مخدر از جمله مصادیق رد صلاحیت‌هاست.

وی افزود: از حدود ۲۴۷ نفر نماینده فعلی مجلس ۹۰ نفر صلاحیت شأن عمدتا به خاطر مسایل مالی تایید نشد. البته به برخی از آن‌ها مستندات پرونده‌شان توضیح داده شد و به بقیه نیز اگر درخواست کردند این مستندات ارایه می‌شود.

کدخدایی ضمن تشکر از مراجع رسمی که همکاری بسیار خوبی داشتند گفت: باید اعلام کنیم که این مراجع تقریبا برای همه افراد سند به شورای نگهبان ارائه کردند که این امر نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بود.

وی افزود: در قانون، تحقیقات محلی را داریم و در بسیاری از اوقات همین تحقیقات محلی به نفع افراد می‌شود چراکه کمک به دقت کار شورای نگهبان در بررسی پرونده‌ها می‌کند.

وی ادامه داد: ما به جناح و گروه افراد نگاه نمی‌کنیم، اصلا نگاه نمی‌کنیم اصلاح‌طلب یا اصولگراست بلکه مستندات پرونده را می‌بینیم. امروز در رسانه‌ها هم اعلام شد که از هر دو طیف سیاسی هم تایید صلاحیت داشته‌ایم و هم رد صلاحیت. این نشان می‌دهد عملکرد شورای نگهبان نگاه سیاسی ندارد.

وی افزود: گروه‌های مختلف شاید ابهامی به روند بررسی صلاحیت شورای نگهبان داشتند، از یکسال پیش خیلی از افراد و گروه‌ها به شورا آمدند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ داده شد.

کدخدایی یادآور شد: در مرحله اولیه بررسی صلاحیت‌ها هستیم که حدود ۳۰ تا ۳۴ درصد افراد صلاحیتشان تایید نشده که آمار اندک است. تایید صلاحیت‌ها و فقدان شرایط که مدارک دقیق نفرستادند نیز تعدادی هستند. از این میان بالای ۵۰۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند. تا الان برای هر کرسی مجلس بیش از ۱۷ نفر را داریم که رقابت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟