حماقتی دیگر بر حماقت‌های ترامپ افزوده شد

شبکه المیادین گزارش داد: بروز جنگ یا خروج تحقیرآمیز نظامیان آمریکایی از منطقه، زمینه ساز شکست دونالد ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهد بود.

رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در واشنگتن گفت: رسانه‌های آمریکا با پخش تصاویر مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی، بهانه‌هایی را که دونالد ترامپ و تیم او برای این ترور ارائه کردند، بیش از پیش، زیر سوال می‌برند. جلسات کنگره از فردا از سر گرفته خواهد شد و توجه اساسی به این پرونده وجود خواهد داشت. حزب دموکرات، این مسئله را به پرونده برکناری ترامپ در کنگره اضافه خواهد کرد. مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قصد دارد مصوباتی برای محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ داشته باشد. کنگره می‌تواند ترامپ را بازخواست کند. این طرح‌ها در مجلس نمایندگان به راحتی تصویب خواهد شد، اما در سنا بحث‌های زیادی بر سر آن‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین شاهد آغاز تحرکات مردمی در آمریکا هستیم که اشتباه بودن محاسبات ترامپ را ثابت می‌کند و این حماقت هم به دیگر حماقت‌های او اضافه شد.

خبرنگار المیادین افزود: ضرب المثل می‌گوید زمانی که در چاله افتادی، کندن چاله را متوقف کن تا بتوانی از آن خارج شوی. اما ترامپ همچنان به لجبازی ادامه می‌دهد. او به جای آنکه بر اساس ادعا‌های خودش به دنبال تنش زدایی باشد، به سخنان تند خود از جمله حمله به مراکز فرهنگی در ایران ادامه می‌دهد. در داخل حزب جمهوریخواه هم با این تهدیدات ترامپ مخالفت می‌کنند. رفتار‌های ترامپ و مایک پمپئو و نیز وزیر دفاع آمریکا بیانگر آن نیست که از محاسبات اشتباه خود درس گرفته باشند. ۸۲ شهر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات ضد جنگ بود. طرفداران ترامپ در داخل کنگره، جرات نمی‌کنند حمایت قاطعی از عملیات ترور قاسم سلیمانی داشته باشند. حتی شبکه فاکس نیوز که مانند یک بوق تبلیغاتی برای ترامپ عمل می‌کند به آتش سوزی در استرالیا بیش از تحولات مربوط به ترور قاسم سلیمانی می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: مهار ترامپ برای کنگره دشوار خواهد بود. اوضاع میدانی و روند میدانی تحولات به ویژه در عراق، بر اوضاع داخلی آمریکا تاثیرگذار است. اکنون بحث در واشنگتن بر سر اینکه چگونه از عراق خارج خواهیم شد، آغاز شده است. بین خروج داوطلبانه و برنامه‌ریزی شده از عراق با خروج ذلیلانه تفاوت وجود دارد. ترامپ تلاش می‌کرد خروج یا کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در منطقه را موفقیتی برای خود جلوه دهد، زیرا وعده انتخاباتی او بود. اما این برگ برنده از دست او خارج شد. زیرا این خروج اکنون به خروج تحقیرآمیز و اجباری تبدیل شده است. موضوع سیاست خارجی، به طور معمول مسئله تعیین کننده‌ای در انتخابات آمریکا نیست. اما اکنون پرونده سیاست خارجی و امکان وقوع جنگ و درگیری با ایران و معرفی شدن ترامپ به عنوان مسئول یک جنگ فراگیر منطقه‌ای، در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟