لحظه به لحظه مراسم تشییع و تدفین پیکر سردار ایران شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان +فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 13.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

این خبر در حال تکمیل است...

 حضور ۲ هزار انگلیسی در بزرگداشت سردار شهید سلیمانی

علیرغم سردی هوا 2 هزار نفر از عاشقان سردار شهید قاسم سلیمانی یاد و خاطره او را در منطقه پیکادلى مرکز شهر منچسترانگلستان گرامی داشتند.

سردار سلیمانی

 

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود. / ایسنا

دفن سردار شهید قاسم سلیمانی با عبای نماز شب رهبر انقلاب

محمدباقر قالیباف: رهبر معظم انقلاب عبای نماز شب خود را دادند تا حاج قاسم را با آن دفن کنند. ایشان با این عبا ۱۴ سال نماز شب خوانده‌اند.

قالیباف

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان/ پخش زنده توسط بی بی سی!

آخرین مرحله از آیین تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی در زادگاهش‌، همانند مراسمی که در چند روز اخیر در شهر‌های مختلف کشور برگزار شد، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان/ پخش زنده توسط بی بی سی!

به گزارش افکارنیوز،  پس از مراسم تشییع پیکر‌های شهدای مقاومت با حضور گسترده مردم عراق در کاظمین، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف و سپس در شهر‌های مختلف ایران از جمله اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، حالا نوبت مردم کرمان است تا فرزند برومند و غیورش، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تا خانه ابدی همراهی کند.

مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان هم مانند تهران از همان ساعات اولیه قبل از شروع مراسم در رسانه‌های جهان بازتاب داشت. 

سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان مقاومت جبهه مقاومت طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

کشورهای مختلف و مقامات بسیاری از گوشه و کنار جهان، این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کرده‌اند. ایران و گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند پاسخ سختی به این اقدام وحشیانه آمریکا خواهند داد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی با قطع برنامه‌های عادی خود تصاویر زنده حضور گسترده مردم شهر کرمان در مراسم تشییع‌، وداع و خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را پخش کرد.

بی بی سی

مجری بی‌بی‌سی همزمان با پخش این تصاویر گفت: ”مراسم گرامیداشت‌، تشییع و خاکسپاری ژنرال سلیمانی امروز در حالی به پایان می‌رسد که قرار است تا ساعاتی دیگر پیکر او به خاک سپرده شود. پیکر او شب گذشته از تهران به قم و پس از تشییع به کرمان انتقال یافت.“

خبرگزاری فرانسه گزارش داد جمعیت گسترده‌ای برای تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان حضور پیدا کرده‌اند.

پخش زنده شبکه الجزیره انگلیسی از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

پوشش زنده در شبکه‌های عربی

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

بازتاب جهانی مراسم تشییع سردار سلیمانی در زادگاهش

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با پخش مستقیم مراسم تشییع و تدفین سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، نوشت هزاران نفر از مردم کرمان برای وداع با سردار سلیمانی در این مراسم حضور یافتند.

 

حضور مردم در کوه صاحب الزمان روبروی گلزار شهدا کرمان

ازدحام عزاداران سپهبد شهید سلیمانی در دامنه کوه صاحب الزمان  مشرف به گلزار شهدای کرمان

 

تشییع شهادت سردار سلیمانی

امروز مهمانی از پاکستان، هندوستان، عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی حضور دارند.

تشییع شهادت سردار سلیمانی

 

قالیباف: به کرمان آمده‌ام؛ بدون احمد، بدون قاسم

محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در صفحه توییترش تصویری از خودش در کنار حاج قاسم سلیمانی به اشتراک گذاشت.

قالیباف

 

رهبری

قرائت پیام رهبری در مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در آئین تشییع پیکر این شهید و همراهانش در کرمان قرائت شد.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

ملّت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهّر خود او تبریک و به ملّت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

 

شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان --و نیز همه‌ی دشمنان- بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه‌مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

 

ملّت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت میگویم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۳دی‌ماه ۱۳۹۸

 

 

پرچم قرمز به خونخواهی سردار سلیمانی برافراشته شد

کرمانی ها انتقام فرمانده را می خواهند/شعار مرگ برآمریکا شهر را در برگرفت

مهر نوشت:حضور گسترده مردم در مسیر تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چشمگیر است و مردم فقط انتقام از آمریکا را می خواهند.

مردم شهر کرمان از شب گذشته در مسیر تشییع سردار شهید حاج قاسم ایستاده‌اند و هم اکنون حدود یک میلیون نفر در کرمان حضور دارند و در انتظار بدرقه فرمانده هستند.

مردم کرمان عکس‌های حاج قاسم را در دست دارند و پرچم قرمز در دست دارند و همگی با هم یک فریاد را بلند کرده‌اند؛ اینجا مردم انتقام می‌خواهند و بر تن فرزندان خود لباس رزم پوشیده‌اند.

مردم با سردادن شعار انتقام انتقام، نبرد با آمریکا، ای لشکر صاحب زمان آماده باش، تاکید می‌کنند که آرمان‌های سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند.

شعار مرگ برآمریکا شهر را در برگرفته است و تاکید می‌کنند در شهر کرمان حالا میلیونها نفر قاسم سلیمانی وجود دارد.

این در حالیست که سردار سلامی فرمانده سپاه در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد که حرف آخر را اول می زنم ما انتقامی سخت محکم و پشیمان کننده خواهیم گرفت.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

درب منازل کرمانی‌ها به روی میهمانان حاج قاسم باز شد

روشن کردن آتش بر روی کوه/ هم بلوچ‌ها هم آمدند هم افغان‌ها

در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

به نقل از ایسنا، پس از نماز صبح مردم کرمان گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند حتی کودکان هم در این سرما خشک و زیر صفر درجه مانعی برای حضور مردم نشده است. اینجا میعادگاه قاسم و محمدحسین است اینجا پایان فراق است اینجا گلزار شهداست.

حاج قاسم محمدحسین و همه دوستان و هم رزمانتان که از کاروانشان جا مانده بودی بی صبرانه منتظرت هستند.

جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند برخی ها روی کوه منتظر نشسته و چند نفر نیز روی کوه آتش درست کردند تا کمی دست های یخ زده شان گرم شود.

برپایه این گزارش، هم اکنون مکانی برای فرود بالگرد در گلزار شهدای آماده شده است تا پیکر دو شهید گرانقدر پس از تشییع از میدان مشتاق بوسیله بالگرد برای خاکسپاری در گلزار شهدا منتقل شود. 

یک گروه خانم افغان با در دست داشتن پرچم افغانستان در گلزار شهدا حضور یافتند و هم اکنون نیز قرائت زیارت عاشورا در مهدیه گلزار شهدا آغاز شده است.

مردم تصاویری از سردار دلها در دست دارند و برخی پرچم ایران و پرچم های لا اله الا الله و پرچمی به رنگ زرد با مضمون الموت آمریکا در دست دارند.

با جمعیت همقدم می شوم و آقای سالمندی که چفیه بر گردن انداخته هکلام می شوم که در پاسخ به سوالم می گوید:برای کشورمان و به خاطر سردار سلیمانی امروز آمده ایم که جانش را فدا کرد و کشور، مقام معظم رهبری و ملت را سرافراز کرد.

این آقا که از همشهریان شهید پورجعفری(شهر گلباف از توابع کرمان) است می گوید: شهید پورجعفری نزدیک به ۴۱ سال همراه سردار سلیمانی بود و ایشان را تنها نگذاشت و انشاءالله روحشان با انبیاء محشور شود.

در ادامه مسیر گروهی را با لباس بلوچی می بینم که پوسترهای سردارشهید سلیمانی را در دست دارند با یکی از انها همکلام می شوم.

اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است و می گوید: در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده ایم تا با آرمان های ولایت تجدید میثاق کنیم و بگوییم انتقام سخت می خواهیم.

یکی دیگر از حاضران در این مراسم باشکوه که از شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان آمده، مرد میانسالی است که از داغ جانگداز از دست دادن سپهبد شهید سلیمانی می گوید.

وی اضافه می کند: ما آمده ایم ذره ای از حق سردارسلیمانی را ادا کنیم که هشت سال در دفاع مقدس بود و بعد از آن فرمانده مقاومت و کارگردان بزرگ نظامی بود که امریکا و موساد در مقابل او مانده بودند و هیچ راهی نداشتند به جز اینکه این سردار را ترور کنند که خطای بزرگی را مرتکب شدند.

این هموطن بلوچ گفت: صدها سردار دیگر پرچم شهیدحاج قاسم سلیمانی را به دست میگرند و من بلوچ نیز امروز عزادارم.

گزارش ها حاکی است از بامداد امروز ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی است و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود هستند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.

سردار سلامی

ویژگی های حاج قاسم سلیمانی در کلام فرمانده کل سپاه سردار سلامی

همه ما امروز می‌دانیم کسی را تا عرش خدا بدرقه می‌کنیم که در صولت، هیبت، صلابت، معرفت و ایمان کم‌نظیر است

حاج قاسم سلیمانی زهد و تقوا را از ابوذر و وفاداری را از حضرت عباس (ع) گرفته بود

سرانجام نیز همانند مراد خویش با دستانی جدا شده در نزدیکی حرم مولای خویش وفاداری را اثبات کرد.

شهید سلیمانی در درون خویش هیچ‌گاه خود را بالاتر هیچ سرباز ندید و درجه روی شانه‌اش در او تفاخر ایجاد نکرد.

قاسم یک شخص نبود و نیست و راهی است که تازه آغاز شده و فتح قله‌ها را نوید می‌دهد و دشمن بداند که شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر و خطرناک‌تر است.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

استقبال کرمانی‌ها از خانواده سردار سلیمانی

دیار کریمان غرق اندوه و ماتم/حال و هوای خانه حاج قاسم در کرمان

کرمانی‌ها با دلی خون و چشمانی اشک بار با سردار عزیزشان وداعی تلخ کردند و شهر غرق در اندوه و ماتم شده است.

با ورود پیکر مطهر شهید حاج قاسم شهر کرمان را شوری عجیب در بر گرفته است؛ همگان در تکاپو هستند تا بهترین میزبان برای میهمانان سردار باشند، موکب هایی برای پذیرایی از عزاداران ایشان در سراسر شهر ایجاد شده و حتی خانواده‌های کرمانی در منازل خود را برای میزبانی از آنها باز گذاشته‌اند.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

ارادتمندان به سردار سلیمانی از دیگر شهرهای کشور به کرمان سفر کرده‌اند و حالا ما وظیفه میزبانی از آنها را داریم و باید به شیوه مهمان نوازی سردار میزبان میهمانانش باشیم و سنگ تمام بگذاریم.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمش سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین پور جعفری ساعتی پس از نیمه شب وارد فرودگاه بین المللی کرمان شد و عطر شهادت کرمان را فرا گرفت.

خانواده سردار شهید سلیمانی هم همراه با پیکر مطهر ایشان به کرمان آمدند.

در مراسم استقبال از پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

مردم سراسر شب در سه نقطه شهر بیشترین تجمع را دارند؛ مقابل خانه سردار سلیمانی (موسوم به بیت الزهرا)، مصلی و اطراف گلزار شهدا که البته از دوشنبه شب به دلیل نیاز به ایجاد برخی زیرساخت‌ها امکان ورود به صحن گلزار شهدا وجود ندارد. برخی هم در قالب دسته جات عزاداری در گوشه و کنار شهر به عزاداری مشغولند و کرمانی‌ها امشب خواب را بر چشمان خود حرام کردند.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی بعد از حضور در شهرهای اهواز، مشهد، تهران و قم راهی دیار کریمان شده است و قدم بر دیدگان اشک بار کرمانی‌ها گذاشته است و حالا کرمان مهمانی عزیز و گرانقدر دارد؛ مهمانی که این بار آمده تا برای همیشه در زادگاهش و در کنار همرزمانش بماند و پناهگاهی باشد برای ساکنان این دیار که هر گاه دلشان از دنیا گرفت در کنار آرامگاهش حضور پیدا کرده و با سردار نجوا کنند.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

اما شب گذشته مصلی کرمان حال و هوای دیگری داشت؛ جمعیت زیادی از مردم در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان گرد هم آمده‌اند تا آخرین شب را در کنار سردار شهید سلیمانی باشند؛ آمده‌اند با سردار دل‌ها وداع کنند و با او عهد ببنند و بگویند اجازه نمی‌دهند مسیر و راهش متوقف شود. آخر چگونه با شما وداع کنیم عزیز دل دیار کریمان؟ این داغ تا همیشه تاریخ بر دل‌های ما می‌ماند اما دشمنان بدانند که سلیمانی های ایران زمین اجازه نمی‌دهند راه و هدف این سردار دلاور فراموش شود و این خاک سردار خیز است و قهرمان پرور.

سردار سلیمانی برای مردم کرمان قهرمانی بزرگ و عزیز است که امنیت را برایمان به ارمغان آورد و یاد و خاطره‌اش تا ابد در اذهان هر انسان آزادی خواهی باقی می‌ماند. سردار مهربانی در زمان حیاتشان هم به شهید زنده مشهور بودند و فرزندان شهدا به ایشان به چشم پدرشان نگاه می‌کردند و حالا غم سنگین از دست دادنش بر دل‌های همه ما چیره شده است.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

شهید حسین پور جعفری از همرزمان سردار قاسم سلیمانی هم دیگر شهید گرانقدری است که به همراه سردار سلیمانی در کرمان تشییع و خاکسپاری می‌شود؛ این شهید بزرگوار به همراه دیگر شهدای مقاومت در جنایت وحشیانه نیروهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسید.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

شهید جعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی است. او در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر هم دستیار ویژه شهید سلیمانی بود.

پیکرهای مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پور جعفری ساعت ۷و ۳۰ دقیقه صبح سه شنبه از میدان آزادی به سمت گلزار شهدا تشییع می‌شود و بنا به وصیتش در جوار همرزم شهیدش به خاک سپرده می‌شود. پیش بینی می‌شود این آئین با حضور میلیونی اراداتمندان سردار سلیمانی همراه باشد و استان کرمان در انتظار خلق حماسه‌ای دیگر است؛ حماسه‌ای از جنس سپاس و قدردانی از فرمانده ای که در مقابله با دشمنان شجاع و دلیر بود و در برخورد با مظلومان مهربان و یاری رسان.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

آئین تشییع و خاکسپاری سردار«حاج قاسم سلیمانی»

 

 

«سرلشکر سلامی» فرمانده کل سپاه: دشمن باید بداند که «شهید قاسم سلیمانی» از قاسم سلیمانی زنده تر و خطرناک‌تر است.

تشییع شهادت سردار سلیمانی

کرمان

کرمان

کرمان

 

کرمان

کرمان

وداع باشکوه مردم کرمان با سردار دل‌ها

کرمان

آغاز سخنرانی سرلشکر سلامی در مراسم تشییع

سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان: انتقام می‌گیریم؛ سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده

سردار سلامی

مراسم تشییع پیکر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری درکرمان آغاز شد

مراسم تشییع پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری از دقایقی پیش با قرآئت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی در میدان آزادی شهر کرمان آغاز شد.

در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان:

به دلیل اینکه محلی که سردار سلیمانی وصیت کرده اند (در کنار مزار شهید یوسف الهی) به ساختمان مهدیه گلزار شهدای کرمان نزدیک است و با توجه به حجم زیاد تشییع کنندگان پیشنهاد داده ایم که محلی را نیز در وسط گلزار شهدای کرمان تهیه کنند که تا این لحظه هنوز محل دقیق خاکسپاری معلوم نیست و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

پیکر سردارقاسم سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری سحرگاه امروز وارد کرمان شد

به گزارش رکنا: سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از هم‌رزمانش در جبهه مقاومت اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در پی حمله تروریستی هوایی متجاوزان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پیش از این پیکر شهدای این حمله تروریستی روز شنبه (۱۴ دی) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع) و سپس در بغداد و بعد از آن در کربلای معلی در جوار حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و در نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد. همچنین روز (یکشنبه ۱۵ دی) پیکر شهدا پس از ورود به ایران، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی (ع) با حضور میلیونی مردم تشییع شد.

سپس دیروز (دوشنبه 16 دی) پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر شهدای جبهه مقاومت در دانشگاه تهران با حضور مقامات و مردم قدرشناس تهران و تشییع کم سابقه میلیونی مردم تهران در مسیر خیابان انقلاب تا میدان آزادی شب گذشته به حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم انتقال یافت.

پس از آن که در حرم با حضور مردم پیکرهای شهدا طواف داده شد بر دوش مردم قم به سوی مسجد جمکران تشییع و مراسم وداع با مردم قم انجام و سپس در سحرگاه امروز پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری به کرمان منتقل شدند تا در زادگاهشان پس از وداع آخر مردم با پیکر سرداران شهید در گلزار شهدا و در کنار  همرزمان سردار سلیمانی طبق وصیت نامه اش تدفین شود.   

لحظه ورود پیکر سرداران شهید به فرودگاه کرمان

مراسم تشییع پیکر سپهبد سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری در کرمان

خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی هم همراه با پیکر مطهر سردار به کرمان وارد شدند.

 

مراسم تشییع پیکر سپهبد سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری در کرمان

مراسم استقبال از پیکرهای مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم وفادارش سردار پورجعفری در فرودگاه کرمان.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟