شهید سلیمانی یادآور شهید چمران است

شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما یادآور شهید مصطفی چمران بود، شخصیت‌هایی که تنها به دنبال شهادت، مقاومت و احیای اسلام بودند. همه همت و تلاش آنان، اعتلای پرچم و رایت اسلام بود. آنان جان‌های خود را در این راه بذل کردند، چراکه فدایی و قربانی این راه مقدس بودند. آنان برای رفع حرمان، برای مستضعفان و برای کرامت انسان می‌جنگیدند.

حاج قاسم سلیمانی یکی از رهبران مقاومت بود که براستی می‌توان دست او را در همه وقایع 10 یا 20 سال گذشته منطقه دید. او در شکل‌گیری و تقویت مقاومت، شخصیتی تأثیرگذار بود. درحالی که اسرائیل، صهیونیست‌ها، امریکایی‌ها و بعضی کشورهای منطقه همواره علیه مقاومت توطئه می‌کردند، حاج قاسم سلیمانی یکی از رهبران اساسی بود که توانست به‌رغم این دشمنی‌ها، خط مقاومت را قوی‌تر کند تا این خط مقاومت جلوی همه این دشمنان بایستد. ما تا امروز پیروز شدیم و همیشه هم در برابر آنان پیروز خواهیم بود. به باور ما شهادت حاج قاسم سلیمانی و رهبران عراقی حشدالشعبی، نقطه عطف و تحولی برای منطقه خواهد بود. مطابق این نقطه عطف، منطقه قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی به صورتی بود و بعد از شهادت به صورت دیگری خواهد بود. اما این شهادت، اشتباه بسیار بزرگ امریکا بود، همچنین اشتباه بسیار بزرگ‌تر صهیونیست‌ها که به این سادگی نخواهد گذشت. به عبارت دیگر، تبعات این حمله و شهادت، پس از 13 دی ماه را کاملاً با پیش از 13 دی ماه متفاوت خواهد کرد.

امریکایی‌ها با این اشتباه بزرگ، نه فقط خط مقاومت در منطقه، بلکه شیری را بیدار کردند که در آینده وضعیت منطقه را به کلی دگرگون خواهد کرد. شهادت شهید سلیمانی و دیگر شهدایی که جان خود را در این حمله از دست دادند، به این آسانی نخواهد گذشت. چراکه به اعتقاد ما، هرچه از ما و از ملت‌های منطقه شهید شوند، قدرت مردم بیشتر خواهد شد.

با خون این شهدا مردم بیدار شده و قدرت‌شان بیشتر می‌شود. مردم منطقه بار دیگر دریافته‌اند که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دشمنان ما هستند و هیچ خیری برای ملت‌های منطقه ندارند. آنان تنها به دنبال ظلم، استضعاف و محرومیت در منطقه هستند و می‌خواهند که ملت‌های مسلمان زیر سلطه آنان باشند. اما آنان باید مطمئن باشند که به‌جای قاسم سلیمانی، هزاران قاسم سلیمانی برخواهند خاست. زیرا هر شهید، مانند خوشه گندمی است که با کاشتن هر دانه آن در زمین، هزاران خوشه و دانه دیگر خواهد رویید.

در باور ما، از خون هر شهید که بر زمین ریخته می‌شود، درختی خواهد رویید. درست مانند شهادت امام حسین(ع) که شهادت این امام همام، از آن تاریخ تا امروز به راه ما نور داده است، شهدایی چون قاسم سلیمانی نیز ما را قوی‌تر خواهند کرد، قوتی که باعث خواهد شد منطقه مانند گذشته دیگر به دست صهیونیست‌ها و امریکا نخواهد ماند.

در پایان این شهادت را به رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان و دو ملت ایران و عراق تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟