درخواست دولت آرژانتین از آذربایجان: "ولایتی" را دستگیر کنید!

به گزارش رکنا، به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی"جروزالم پست"، ولایتی قرار است برای شرکت در دومین نشست رهبران مذهبی جهان روز‌های ۱۴ و ۱۵ نوامبر (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) به باکو سفر کند.

وزارت امور خارجه آرژانتین روز جمعه گذشته سفیر آذربایجان را در "بوینوس آیرس" احضار کرده و ضمن ابراز "نگرانی عمیق" دولت آرژانتین از حضور ولایتی در باکو، از دولت آذربایجان درخواست همکاری کرده تا ولایتی را به محض ورود به این کشور بازداشت و تحویل مقامات قضایی آرژانتین بدهد.

این سومین درخواست استرداد ولایتی از سوی دولت آرژانتین از سال ۲۰۱۶ به بعد است. یک بار مقامات وزارت خارجه آرژانتین در سال ۲۰۱۶ و همزمان با سفر ولایتی به سنگاپور و مالزی این درخواست را مطرح کرده بودند و بار دیگر در سال ۲۰۱۸ میلادی این درخواست را همزمان با سفر ولایتی به روسیه از مقامات مسکو داشته اند؛ اما هیچ یک از این درخواست‌ها تاکنون با جواب مثبت مواجه نشده است.

علی اکبر ولایتی در زمان انفجار ساختمان آمیا در شهر "بوینوس‌آیرس" – پایتخت- آرژانتین (۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴) وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اتهام دست داشتن در حادثه انفجار آمیا که منجر به کشته شدن ۸۵ یهودی آرژانتینی شده است، همواره از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران رد شده است.

خبرگزاری دانشجو/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟