نزاجا الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی کرده است / طراحی و ساخت جِت جنگنده؛ جسارتی که ایران دارد

به گزارش رکنا، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

طراحی و ساخت جِت جنگنده؛ جسارتی که ایران دارد/ «یاسین» و «کوثر» چه ویژگی‌هایی دارند؟

متخصصان صنعت هوایی کشور که تا همین ۴۰ سال پیش حتی اجازه نداشتند در حضور مستشاران نظامی آمریکایی، به پیچ و مهره‌ها یا چرخ‌های هواپیما‌های جنگنده آمریکایی دست بزنند، در هفته گذشته موفق شدند دومین هواپیمای تماما بومی کشورمان را تولید کنند.

رنگ استتار جت «یاسین» متناسب با مأموریت‌های این هواپیما بر آن زده می‌شود

یاسین

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش متناسب با هر مأموریتی که جت یاسین در هر منطقه‌ای داده شود، رنگ استتار مورد نیاز را بر این جت خواهد زد.

امیر حیدری: نیروی زمینی الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی کرده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی و بررسی کرده و متناسب با آن انواع تجهیزات ضدزره، تجهیزات سیگنالی، تجهیزات راداری و تجهیزات بالگردی را آماده می‌کند تا بتواند در عرصه جنگ‌های احتمالی آتی، موفق بوده و پاسخگوی نیازهای ارتش و کشور باشد.

سرلشکر باقری: تلفات سنگین و انهدام تجهیزات هزینه مقابله با نیروهای مسلح ایران است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دشمن به مرزهای میهن اسلامی تجاوز کند با تلفات سنگین، انهدام تجهیزات و آبروریزی سنگین همراه خواهد بود و منفعتی که از این تهاجم خواهد برد، قابل قیاس با هزینه سنگینی که باید بپردازد، نیست.

وزیر دفاع: صنایع دریایی ما امروز از وضعیت مناسبی برخوردار است

وزیر دفاع با بیان اینکه صنایع دریایی ما امروز از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: نخبگان و پژوهشگران عرصه صنعت دفاعی باید با آینده پژوهی، تهدیدات آینده را بررسی و طرح‌های لازم را در اختیار دست اندرکاران قرار دهند.

تعداد زیادی از کشور‌ها از جمله سوریه، خواستار خرید سامانه دفاعی «باور ۳۷۳» از ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به واسطه قابلیت‌های بالایی که سامانه دفاعی باور ۳۷۳ از آن برخوردار است، تعداد زیادی از کشور‌ها از جمله سوریه، خواستار خرید این سامانه از ایران هستند.

سرلشکر باقری از میزبانی شایسته و خدمت رسانی مردم عراق به زائران اربعین قدردانی کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از میزبانی شایسته و خدمت رسانی مردم عراق به زائرین اربعین حسینی در نهایت امنیت و آرامش قدردانی کرد.

نشست هم‌اندیشی دانشجویان دافوس ارتش با حضور سرلشکر موسوی برگزار شد

نهمین نشست دوره‌ای هم‌اندیشی دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش با فرمانده کل ارتش برگزار شد.

جهادگران در ایام اربعین ۱۵ موکب برپا کردند/ ادامه خدمت‌رسانی‌ تا ۳۰ مهر

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی در ایام اربعین حسینی در ۱۵ نقطه مرزی و شهری ایران و عراق موکب‌داری کردند.

وزیر دفاع از بیمارستان سیار ساخت وزارت دفاع در کربلای معلی بازدید کرد

وزیر دفاع با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و همراهی با دلدادگان و عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) از بیمارستان سیار ساخت وزارت دفاع در کربلا معلی بازدید کرد.

تکاوران سپاه ۳۵۰ صیاد طوفان‌زده را نجات دادند

تکاوران تیپ واکنش سریع «اباعبدالله الحسین» نیروی دریایی سپاه جان ۳۵۰ صیاد ماهیگیر طوفان‌زده را در حوالی جزیره «فارور» نجات دادند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: مسئولان در مراکز حیاتی از «گوشی هوشمند» استفاده نمی‌کنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: طبق بررسی‌هایی که اخیرا انجام دادیم، دیدیم که موضوع عدم استفاده مسئولان از گوشی‌های هوشمند، در مراکز مهم و حیاتی کشور رعایت می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: ادعای اخیر آمریکا درباره حمله سایبری به ایران دروغ بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکایی‌ها در مدت گذشته چند بار گفتند که ما سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک در فراز خلیج فارس را با حمله سایبری به مراکز و تاسیسات ایران پاسخ دادیم. وقتی که ما کنترل‌ها را انجام دادیم دیدیم که این ادعا دروغ بود.

فرمانده کل ارتش از فرمانده نیروی هوایی و سازندگان جت ایرانی «یاسین» تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از فرمانده نیروی هوایی و دست‌اندرکاران و سازندگان جت تمام ایرانی «یاسین» تقدیر کرد.

بینی عربستان سعودی به زودی روی زمین مالیده می‌شود

دستیار ویژه فرمانده کل ارتش گفت: من سربازم و به شما قول می دهم ۲۵سال آینده اسرائیل کثیف را نخواهیم دید، این را قول می دهم و شک نکنید و عربستان سعودی هم به زودی بینی آن روی زمین مالیده خواهد شد اما اسرائیل خیلی زودتر نابود خواهد شد.

بیمارستان مشترک سپاه و حشدالشعبی در کربلا روزانه ۵ هزار مراجعه‌کننده داشت

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: سپاه با همکاری حشدالشعبی یک بیمارستان مشترک را در کربلا برپا کرد که این بیمارستان روزانه ۵ هزار نفر مراجعه کننده داشت.

فرمانده کل سپاه: دستگیری سرشبکه آمدنیوز سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را غافلگیر کرد

فرمانده کل سپاه گفت: با ابتکار عمل و اقدام اطلاعاتی سپاه، یکی از کورسو‌های جنگ روانی دشمن خاموش شد و غافلگیری را بر سرویس‌های اطلاعاتی استکباری تحمیل کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟