طرح اقدام ملی تحولی در برنامه ریزی تامین مسکن

به گزارش رکنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم حدود ۱۸۰ هزار واحد در سطح کشور در شرایط مختلف پیشرفت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته در بنیاد مسکن بخش مسکن شهری را فعال کرده ایم گفت: به همین منظور ثبت نام مسکن شهری در استان کرمان به عنوان آزمایشی شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از ثبت نام کار شناسایی دقیق و غربالگری انجام خواهد شد گفت: در این غربالگری تلاش می‌شود تا عموما کسانی که فاقد مسکن و زمین هستند و تا امروز از امکانات دولتی بهره‌مند نشده اند در فهرست متقاضیان باقی بمانند و بقیه حذف خواهند شد.

اسلامی با اشاره به اینکه پس از تکمیل ثبت نام در استان کرمان تصمیم گرفتیم تا به تعدادی از متقاضیان به صورت گروهی زمین واگذار شود و بقیه نیز شرکت‌های سازنده که عمدتا خصوصی هستند واحد‌ها را ساخته و واگذار کنند گفت: پس از این مرحله تعیین خواهیم کرد که در هر شهری براساس برنامه ریزی‌ها چه نوع اقدامی باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گام دوم این طرح در استان سیستان و بلوچستان در روز‌های آینده آغاز خواهد شد گفت: بعد از استان سیستان و بلوچستان به تدریج این طرح به سایر شهر‌های کشور نیز تسری خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در سامانه‌ای که برای ثبت نام تعیین شده آمده است گفت: افراد با پاسخ به سوالات این سامانه می‌توانند وضعیت خودشان را تعیین کنند.

اسلامی با بیان اینکه در این طرح برنامه اجرایی برای هر شهر به صورت دقیق تعیین خواهد شد گفت: این کار باعث می‌شود تا اشکالاتی را که در گذشته با آن مواجه بودیم و بدون برنامه ریزی دقیق و نیازسنجی اقدام به ساخت مسکن می‌کردیم و بعد با کمبود متقاضی مواجه می‌شدیم، برطرف کنیم.

وی از طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یک نقطه تحول در برنامه ریزی مسکن یاد کرد و افزود: از این پس در تامین مسکن براساس نیاز واقعی حرکت خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین سوخت کم سولفور (با درصد گوگرد پایین) برای ناوگان کشتیرانی کشور گفت: در این زمینه شرکت کشتی رانی تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است و مذاکراتی هم با وزارت نفت در حال انجام است.

اسلامی با بیان اینکه از هشت سال پیش اطلاع داشتیم که مصرف سوخت با سولفور بالا از سال ۲۰۲۰ در ناوگان کشتیرانی ممنوع خواهد شد افزود: بر همین اساس شرکت ملی نفت و شرکت کشتیرانی طرح آزمایشی را با یک شرکت دانش بنیان پیش برده اند و موفق شده اند که با سولفور زدایی از سوخت موجود، سوخت کم سولفور تولید کند و ما حمایت خواهیم کرد تا این طرح افزایش مقیاس بدهد.

وی با بیان اینکه سولفور زدایی از سوخت به عنوان یک گام مدنظر است گفت: گام دیگر این است که ما به لحاظ لجستیکی سوخت کم سولفور را خریداری کرده و آن را در مخازنی در بنادر داشته باشیم تا کشتیرانی ما از سوخت کم سولفور بهره‌مند شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟