پرداخت خسارات به کشاورزان سیل‌زده به کندی انجام می‌شود

به گزارش رکنا، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ‌آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده در حوزه انتخابیه خود، گفت: متاسفانه دستگاه‌های مرتبط در بحث نصب و تعمیر سیل‌بندها هیچ تحرکی از خود نشان نداده‌اند و مردم نیز از این وضعیت ناراحتند و نگرانند از اینکه چه وضعیتی در انتظار آنان خواهد بود.

وی افزود: هنوز سیل‌بندهای رودخانه‌ها بازسازی و نصب نشده و کشاورزان دائما به نمایندگان مراجعه می‌کنند که آیا ما با این وضعیت رودخانه‌ها کشت زمستانه داشته باشیم و یا ‌اینکه زمین‌هایمان به زیر آب خواهد رفت.

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس اظهار داشت: ما جلسات متعددی با متولیان امر برای بهبود وضع رودخانه‌ها و نصب سیل‌بندها برای جلوگیری از وقوع سیلاب به هنگام بارش‌های زمستانه داشتیم اما مسئولان قول فردا و پس‌فردا می‌دهند اما متاسفانه بسیاری از این قول و قرارها و وعده‌ها عملیاتی نشد.

ساعدی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی لایروبی رودخانه‌ها و به ویژه لایروبی کارون و پایین‌دست کرخه است که این مساله از مصوبات شورای عالی آب دی ماه سال گذشته بوده اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده و این مصوبه تنها در حد صورتجلسه و روی برگه نوشته شدن است.

وی افزود: در بحث پرداخت خسارات کشاورزان و دامداران سیل‌زده اقدامات به قدری کند انجام می‌شود که می‌توان گفت که اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ به عنوان مثال سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان برای دریافت خسارات 3-2 هفته بسته است بعد یکی دو روز باز می‌شود و مجدد سامانه را می‌بندند و متاسفانه پیچیدگی عجیب و غریبی را در این سامانه ایجاد کردند که اولا بسیار کند عمل می‌کند و ثانیا برای تشکیل پرونده کشاورزان باید از هفت خوان رستم عبور کنند.

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس اظهار داشت: ما وقتی به ادارات و دستگاه‌های مسئول برای جبران خسارات کشاورزان مراجعه می‌کنیم فقط به ما می‌گویند خدا کریم است، بله ما هم می‌دانیم خداکریم است اما ما که بنده خدا هستیم وظایفی داریم و باید به وظایفمان عمل کنیم. کسی منکر کرامت خدا نیست بلکه بندگان خدا باید تحرک داشته باشند و آنچه که برعهدهشان است عمل کنند.

ساعدی خاطرنشان کرد: اعتباراتی برای وضعیت راه‌ها و بازسازی آن در نظر گرفته اما هیچیک تامین نشده است و راه‌های مناطق سیل‌زده به گونه‌ای است که مردم در این راه‌ها کشته می‌دهند و تصادف می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 511496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟