رکورد عجیب سردار سلیمانی در محبوب ترین چهره ایرانی / خارجی ها اعلام کردند

به گزارش رکنا ، در این نظرسنجی، نظر شرکت‌کنندگان در مورد هفت چهره سیاسی و نظامی مورد پرسش قرار گرفته است: سردار قاسم سلیمانی، محمدجواد ظریف، سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی و محمدجواد آذری جهرمی.

بر اساس گزارشی که از نتایج این نظرسنجی منتشر شده، سردار سلیمانی با اختلاف زیاد از ۶ چهره دیگر، در صدر قرار دارد. ۸۲% از شرکت‌کنندگان درباره سردار سلیمانی دیدگاه مثبت داشته‌اند. از سال ۲۰۱۶ میلادی که این پرسش وارد نظرسنجی‌های دانشگاه مریلند شد، سردار سلیمانی همواره در رده نخست محبوبترین چهره‌های ایرانی قرار داشته است.

در رده دوم محبوبترین افراد در این نظرسنجی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قرار دارد. ۶۷% از شرکت‌کنندگان مجموعا دیدگاه مثبتی به ظریف داشته‌اند. در این میان، میزان افرادی که گفته‌اند دیدگاه «بسیار مثبتی» به ظریف دارند، از ۳۶% در ماه ژانویه ۲۰۱۸، به ۲۷% کاهش یافته است.

در این نظرسنجی میزان محبوبیت سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه رشد قابل توجهی داشته است. دیدگاه مثبت ۶۴% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، وی را با اختلافی اندک، در رده سوم محبوبترین چهره‌های ایرانی قرار داده است. میزان محبوبیت وی در قیاس با ابتدای سال گذشته میلادی ۱۰% افزایش یافته است.

در رده بعدی، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران قرار دارد. ۵۹% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که به وی دیدگاهی مثبت دارند. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران هم با ۵۲%، در رده پنجم قرار دارد.

در حالی که میزان محبوبیت حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در نظرسنجی‌های پیشین با وجود روند نزولی همواره بیش از ۵۰% بوده، اما در نظرسنجی جدید مریلند، میزان محبوبیت روحانی تنها ۴۲% عنوان شده است که در قیاس با نظرسنجی پیشین کاهشی قابل توجه را نشان می‌دهد.

محمدجواد آذری جهرمی هفتمین فردی است که در این نظرسنجی در مورد محبوبیتش سؤال شده است. ۳۲% از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که او را نمی‌شناسند، ۳۳% او را می‌شناخته‌اند و دید مثبتی به او داشته‌اند و ۳۱% هم گفته‌اند که به وی دید منفی دارند.

مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند دور اول این نظرسنجی را به صورت مصاحبه تلفنی و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ انجام داده است. دور دوم این نظرسنجی در شهریور ۱۳۹۸ انجام شده است. موج سوم این نظرسنجی نیز در مهرماه ۱۳۹۸ انجام پذیرفته است. حاشیه خطای هر موج از این نظرسنجی ها ۳.۱ ± درصد می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟