رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدارش با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا در کاخ سفید به بررسی موضوعاتی در زمینه تجارت، مالیات‌های دیجیتال و مقابله با اقدامات تجاری چین پرداخت اما محور اصلی این گفتگوها اوضاع در سوریه و همچنین تداوم گفتگوها با ترکیه و تحریم‌ها علیه این کشور بوده است.

ترامپ همچنین بابت امنیت تسلیحات اتمی آمریکا در ترکیه ابراز اطمینان کرد و ادامه داد، اینکه سوریه از روسیه کمک بگیرد، خوب است اما مدعی شد که کردها، فرشته نیستند.

دونالد ترامپ اعلام کرد، مشکلی ندارد اگر در مناقشه دمشق با ترکیه، از روسیه کمک بگیرد؛ او با فاصله گرفتن مجدد از کردهای سوری، گفت آن‌ها فرشته نیستند.

ترامپ طی سخنانی در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اظهار داشت، اعمال تحریم‌ها بر آنکارا را به مبارزه در منطقه ترجیح می‌دهد و ادامه داد: اگر سوریه‌ می‌خواهد مبارزه کند تا سرزمینش را باز پس گیرد، به آنها و ترکیه بستگی دارد؛ خاک زیادی برای بازی کردن آن‌ها وجود دارد. احتمال دارد سوریه کمی از روسیه کمک بگیرد و این مشکلی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: ایالات متحده آماده خواهد بود تا به روند مذاکرات در سوریه کمک رساند. کردهای سوریه به خوبی تحت حفاظت هستند، البته آن‌ها فرشته نیستند.

ترامپ همچنین تایید کرد، نیروهای آمریکایی کاملا از شمال سوریه خارج شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟