جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری، عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست رئیس جمهور و با حضور روسای دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این جلسه با اشاره به تحولات تکنولوژیک ارتباطی و سایبری در دنیای امروز، گفت: زندگی امروز مردم در تمام دنیا وابستگی و آمیختگی زیادی با فناوری‌های ارتباطی و سایبری پیدا کرده و روز به روز هم این وابستگی بیشتر می‌شود.

رئیس جمهور اظهارداشت: از آنجایی که بخش عمده این آمیختگی در حوزه‌های خدماتی است، لذا نباید اجازه بدهیم خدمت‌رسانی به مردم از طریق این حوزه دچار اختلال و یا کندی شود.

روحانی با تأکید بر ضرورت ارتقاء فناوری‌های مرتبط با این حوزه، اظهار داشت: تضمین امنیت فضای سایبری کشور و ارتقاء صیانت از این فضا به نوعی پاسداری از امنیت مردم و خدمات مورد نیاز آن‌ها است.

رئیس جمهور با اشاره به وابستگی خدمات مورد نیاز مردم به اینترنت، گفت: دقیقاً باید میزان نیاز کشور، برای ارایه خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بیشتر قرار گیرد و حریم خصوصی مردم و اطلاعات باید کاملاً محفوظ بماند.

روحانی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف در ارتقاء زیرساخت‌ها و خدمات سایبری به مردم، اظهار داشت: خدمات به مردم باید گسترش یابد و هر اقدامی که نیاز است برای خدمات امن به مردم بایستی انجام بگیرد و باید آن را اولویت قرار داد. از این نظر دستگاه‌های دولتی، خصوصی و حاکمیتی می‌بایستی بخش‌های مخصوص به این فضا را در دستگاه‌های خود مورد تقویت و پشتیبانی مؤثر قرار دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر اقدامات لازم برای قطع وابستگی به تجهیزات و برنامه‌های غیربومی، تصریح کرد: اگر چه قطع وابستگی کامل در دنیای پیچیده ارتباطی امروز از شبکه ارتباطی جهان امکان‌پذیر نیست، اما با توجه به استعداد‌های ملی و نرم‌افزاری داخل می‌توان تکنولوژی‌های بومی را تقویت کرد و حتی‌الامکان از برنامه‌های غیربومی اجتناب کرد.

در این جلسه گزارشی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف کشور، در خصوص ارتقاء زیرساخت‌های سایبری کشور ارایه و توانمندی‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌های فضای سایبری کشور، ارایه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟