ترامپ: ترکیه و کُرد‌ها نباید اجازه دهند داعشی‌ها فرار کنند

به گزارش رکنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با ژستی تحکم آمیز از کشور‌های اروپایی خواست تا عناصر داعشی زندانی در سوریه را تحویل بگیرند.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «آمریکا بدترین زندانی‌های داعشی را در اختیار دارد. ترکیه و کرد‌ها نباید اجازه دهند داعشی‌ها فرار کنند. اروپا باید آن‌ها را تحویل بگیرد و همین حالا هم باید آن را انجام دهند. هرگز اجازه نخواهیم داد آن‌ها (عناصر داعش) به آمریکا بیایند.»

شبه‌نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» روز یکشنبه ادعا کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، ۷۸۵ تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند.

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز خبر داده بود که نزدیک به ۱۰۰ تن از زنان و کودکان تروریست‌های داعش توانسته‌اند از اردوگاه «عین عیسی» فرار کنند. «رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه ۱۰۰۰۰ تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان زندانی هستند.

ترامپ پیش از این نیز بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته بود عناصر داعش که در مناطق تحت کنترل نیرو‌های کرد سوری در زندان هستند را برای محاکمه تحویل بگیرند.

خبرگزاری دانشجو/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 509889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟