ترامپ: هوشمندانه است که درگیر جنگ‌های سخت نشویم / با کنگره برای تحریم ترکیه همکاری می‌کنیم

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره ضمنی به عملیات موسوم به «چشمه صلح» ترکیه در سوریه گفت اقدام هوشمندانه این است که درگیر جنگ‌های سخت در مرز ترکیه نشویم.

رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: (اقدام) هوشمندانه این است که برای یک تغییر، درگیر جنگ‌های سخت در طول مرز ترکیه نشویم. آنهایی که به اشتباه ما را در جنگ‌های خاورمیانه وارد کردند، هنوز به دنبال هُل دادن ما به سوی درگیری هستند. آنها هیچ متوجه نیستند که چه تصمیم بدی گرفته اند. چرا آنها درخواست یک بیانیه برای جنگ را نمی دهند؟

ترامپ در ادامه در توئیت دیگری نوشت: آیا دو سال پیش، زمانی که عراق قصد داشت با کُردها در بخش دیگری از سوریه بجنگد را به یاد دارید؟ بسیاری از مردم از ما خواستند همراه با کُردها علیه عراق بجنگیم. من گفتم، نه و کردها دو مرتبه جنگ را رها کردند. اکنون همان چیز در خصوص ترکیه در حال رخ دادن است.

او در ادامه نوشت: کردها و ترکیه سالهاست که در حال جنگ بوده اند. ترکیه گروه پ ک ک (حزب کارگران کردستان) را به عنوان بدترین تروریست ها می شناسد. دیگران شاید بخواهند وارد شده و به نفع یک طرف یا طرفی دیگر بجنگند. بگذارید کارشان را بکنند. ما در حال نظارت بر اوضاع از نزدیک هستیم. جنگ‌های بی پایان.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سلسله توئیت‌های خود از بررسی تحریم‌های شدید علیه ترکیه خبر داد.

ترامپ نوشت: با لیندسی گراهام و بسیاری از اعضای کنگره از جمله دموکرات‌ها برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه در تعامل هستیم. وزارت خزانه داری آماده (این کار) است و اقدامات قانونی اضافی ممکن است پیگیری شود. اجماع بالایی بر سر این مسئله وجود دارد. ترکیه خواهان آن شده که این کار انجام نشود. نظاره گر باشید.

استیون منوچین، وزیر خرانه داری آمریکا نیز گفته است این وزارتخانه آماده است در صورت نیاز، فورا تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کند.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟