۲ سیلی محکمی که روس ها قبل از سفر نتانیاهو به وی زدند / بازداشت ۳ ساعته نتانیاهو

به گزارش رکنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه عازم روسیه شد تا بتواند در آستانه انتخابات این رژیم به دستاورد انتخاباتی دست یابد اما بر خلاف سفر قبلی وی در آوریل گذشته در آستانه انتخابات قبلی رژیم اشغالگر اسرائیل که وی هدیه ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دریافت کرد و آن تحویل جسد نظامی صهیونیست که در سال ۱۹۸۲ به هلاکت رسیده بود، سفر روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفری شکست خورده بود.

روسها ضربه کاری به نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در ۱۷ سپتامبر زدند. اوج حقارت نتانیاهو زمانی رخ داد که بیش از ۳ ساعت در اتاق انتظار ماند تا با پوتین دیدار کند.

هنگامی که پوتین روی خوشی به نتانیاهو نشان نداد

آنگونه که از جو حاکم بر دیدار به بیرون درز پیدا کرده است نشان می دهد که این دیدار بسیار سرد بوده است و پوتین روی خوشی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان نداده است به ویژه که مسکو دریافته است که هدف این سفر بیشتر کسب دستاورد انتخاباتی برای نتانیاهو است.

تعبیری که پایگاه صهیونیستی والا درباره دیدار روز پنجشنبه نتانیاهو با پوتین به کار برده است اوج تحقیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی روسها را نشان می دهد. این

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» از عبارت بازداشت سه ساعته از سوی روسها در سوچی برای دیدار روز پنجشنبه استفاده کرده است

پایگاه خبری صهیونیست از عبارت بازداشت سه ساعته از سوی روسها در سوچی برای دیدار روز پنجشنبه استفاده کرده است.

این پایگاه نوشته است که نتانیاهو به روسها تعهد داده است که حاکمیت سوریه را نقض نکند اما پس از بازگشت به تل آویو عکس آنرا بیان کرده است.

به نوشته پایگاه صهیونیستی والا، سفر نتانیاهو به روسیه بدون هیچ گونه نتایجی تمام شده است و شکست تمام عیار برای نتانیاهو محسوب می شود.

«شالوم یروشالمی» تحلیلگر کهنه کار صهیونیست که در سفر اخیر به روسیه نتانیاهو را همراهی می کرد به یک رسانه صهیونیست گفت: «پوتین بخیل بود و هدیه ای به نتانیاهو نداد! روسها به مدت سه ساعت تمام، وی را منتظر نگه داشتند. دیدار کسل کننده ای بود».

تیر نخست وزیر صهیونیستها درباره ایران به سنگ خورد

آنگونه که خود تحلیلگران صهیونیست اذعان کرده اند، نتانیاهو نتوانست تغییری در دیدگاه روسها در قبال ایران ایجاد کند و با مخالفت شدید پوتین روبرو شد به طوری که وی هنگامی که از تهدیدات ایران در سوریه سخن گفت، پوتین آنرا عباراتی تکراری توصیف کرد.

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که روسها بر روابط محکم با ایران اصرار دارند.

همزمان روسها قبل از سفر نتانیاهو هم دو سیلی محکم به نتانیاهو زدند یکی با موضع گیری که درباره برنامه هسته ای ایران کردند و از پایبندی ایران به برنامه هسته ای صلح آمیز سخن گفتند و دیگر هشدار درباره تبعات الحاق دره رود اردن به رژیم صهیونیستی بود. ساعاتی قبل از ورود نتانیاهو به مسکو، روسها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرحهای توسعه طلبانه هشدار دادند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق دره رود اردن به این رژیم را تحرکی که منجر به افزایش تنش می شود، توصیف و درباره آن ابراز نگرانی کرد.

مسکو اعلام کرد که این اقدام به شکل شدیدی تنش را در منطقه تشدید و همه آمال برای صلح میان تل آویو و اعراب را از بین می برد.

به نظر می رسد که اوضاع برای نتانیاهو در سفر به روسیه خفت بار از آنچه گفته می شود بوده زیرا پوتین به وی درباره حملات بعدی به لبنان و سوریه هم هشدار داده است.

ایندیپندنت عربی به نقل از یک منبع روسی از اختلافات میان رژیم صهیونیستی و روسیه درباره حملات تل آویو به اهداف ایرانی و دیگر اهداف در سوریه و عراق که همچنان به قوت خود با وجود دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین در روز پنجشنبه، همچنان پابرجاست، پرده برداشت

یک منبع روسی از اختلافات میان رژیم صهیونیستی و روسیه درباره حملات تل آویو به اهداف ایرانی و دیگر اهداف در سوریه و عراق که همچنان به قوت خود با وجود دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین در روز پنجشنبه، همچنان پابرجاست، پرده برداشت.

این منبع اعلام کرد که روسیه اخیرا مانع از حملات اسرائیل به مواضع ارتش سوریه شده است و جنگنده های اسرائیلی را تهدید به سرنگونی با جنگنده های روسی یا هدف قرار دادن آنها با اس ۴۰۰ کرده است.

منبع روسی افزود: این دوبار اخیرا رخ داده است. در اواخر آگوست گذشته مسکو مانع از حمله به موضع ارتش سوریه در قاسیون شد و اسرائیل قصد داشت که سکوی موشکی و سامانه اس ۳۰۰ که روسیه به دمشق داده است را هدف قرار دهد. همچنین روسیه مانع از حمله دیگری در حدود یکهفته قبل به موضع سوری در قنیطره سوریه شد که اسرائیل قصد داشت یک مرکز حیاتی در لاذقیه را هدف قرار دهد.

این رسانه در ادامه گزارش داد: این تحولات سبب شد که نتانیاهو به سرعت رهسپار مسکو شود تا پوتین را به ادامه سیاست چشم پوشی از حملات اسرائیل در سوریه قانع کند که رئیس جمهور روسیه به اطلاع نتانیاهو رساند که کشورش اجازه حمله به نیروهای بشار اسد یا سلاحی که روسیه به دمشق داده را نخواهد داد.

هشدار درباره حمله مجدد به لبنان

منبع روسی به ایندیپندنت عربی اعلام کرد: پوتین همچنین مراتب ناخرسندی خود را از اقدامات اخیر اسرائیل علیه لبنان اعلام کرده است و رو در رو به نتانیاهو گفته است که مسکو به شدت مخالف تعدی به حاکمیت لبنان است. این موضوعی است که اسرائیلی ها قبلا مشابه آنرا از رئیس جمهور روسیه نشنیده بودند. پوتین به نتانیاهو درباره ارتکاب حماقت در آینده به شدت هشدار داده است.

این منبع روس تاکید کرد: چیزی که باعث ایجاد شکاف در روابط روسیه و اسرائیل شده، این مسئله است که پوتین احساس می‌کند شخصی او را در مسئله سوریه و لبنان فریب می‌دهد و این امر برای او پذیرفتنی نیست و نادیده گرفته نمی‌شود. لذا پوتین به نتانیاهو درباره پیامدهای حمله به اهداف مذکور در آینده هشدار داد.

این رسانه آورده است: منابع اسرائیلی که با ایندیپندنت عربی گفتگو کرده اند هم روایت و موضع مشابه آنچه منبع روس اعلام کرده، بیان کرده اند.

قدر مسلم آن است که نتانیاهو درفاصله چند روز مانده تا انتخابات این رژیم ضربه مهلکی از روسها دریافت کرده است. علاوه بر این هشدار روسها به تل آویو درباره حملات بعدی به لبنان و سوریه شوک بزرگی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟