عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور رهبر انقلاب

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شب عاشورای حسینی علیه‌السلام با حضور رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تحلیل انگیزه‌های مخالفان حرکت امام حسین علیه‌السلام و پاسخ امام علیه‌السلام به آنها، گفت: گروهی از مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، مزدوران حکومت بودند که با پاسخ قاطع و شجاعانه امام روبرو شدند.

آقای رفیعی گروه دیگر از مخالفان حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را عافیت‌طلبان خواند و خاطرنشان کرد: سومین گروه مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، خواص بودند و اگرچه سابقه جهاد داشتند اما قدرت تحلیل نداشتند که امام علیه‌السلام در مقابل آنها، با اقناع و استدلال برخورد کردند.

سخنران مراسم، با تأکید بر لزوم تسلیم در برابر امام حق به عنوان رمز فلاح و رستگاری، افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر اساس فرمان خداوند بود و همه اصحاب و یاران ایشان در کربلا امام‌شناس و تسلیم حق بودند.

در این مراسم همچنین آقایان آتشکار و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهل بیت آن حضرت پرداختند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 502556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟