روحانی جلسه هیئت دولت: راکتور اراک را از ۱۶ تیر به شرایط سابق برمی‌گردانیم/ اینستکس توخالی به درد ما نمی‌خورد + فیلم
حجم ویدیو: 12.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

حسن روحانی در جلسه امروز- چهارشنبه - هیئت دولت گفت: در این منطقه یکسال است که آتش و آتش‌بازی را آغاز کردید، شما که می‌گویید بازی با آتش خطرناک است چرا آتش را روشن کردید؟ خاموش کردن آن دست شماست.

روحانی ادامه داد: به تعهدات خود و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل برگردید. البته اگر بازنگردید ما همانطور که اعلام کردیم و در نامه هم برای شما نوشتیم رأس 60 روز اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سطح غنی سازی ما دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود، تصریح کرد: ما این تعهد را کنار می‌گذاریم و به هر مقداری که دلمان خواست و ضرورت و نیاز ما بود، غنی سازی را افزایش می‌دهیم.

روحانی تصریح کرد: از ۱۶ تیر به بعد در زمینه رآکتور اراک اگر به تمام تعهدات خود طبق زمان بندی و برنامه عمل نکنید، جمهوری اسلامی ایران رآکتور اراک را به شرایط سابق بر می‌گرداند. به شرایطی که به قول شماها می‌گفتید خطرناک است و می‌توانید پلوتونیوم تولید کنید، مگر اینکه غرب به تمام تعهدات خود راجع به رآکتور اراک عمل کند.

وی خطاب به آمریکا و اروپا گفت: به منطق، میز مذاکره، تفاهم، احترام به قانون، احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل بازگردید و در این شرایط همه ما به برجام عمل می‌کنیم. ما به برجام متعهد خواهیم ماند تا روزی که طرف مقابل در برجام متعهد بماند. ما به برجام صددرصد عمل می‌کنیم، آن روزی که طرف مقابل صددرصد عمل کند.

روحانی موضوع اینستکس را یک اقدام نمایشی دانست و گفت: این موضوع در صورتی می تواند تا حدی قابل قبول باشد که پولی درکار باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما سازوکاری بدون پول دارید؛ این چه خاصیتی دارد؟ مثل اینکه بانکی است اما پولی در آن نیست و فقط اسمش بانک است. حالا این را که اسمش را هم شما بانک نگذاشتید و گفتید که یک صندوق است. همین را هم اگر پول نفت را در آن بگذارید و نفت ما را بخرید و فعال شود، هرچند باز هم آنچه تاکنون اقدام کردید ایراد دارد ولی می شود از آن صرف نظر کرد.

روحانی تصریح کرد: اینستکس توخالی به درد ما نمی‌خورد. اینستکس الان به قول علما اجوف است و تو خالی است و چیزی در آن نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟