حجم ویدیو: 2.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

به دنبال فعالیت های مشکوک و هنجارشکنانه گروهک‌های تروریستی ساکن اقلیم کردستان علیه مناطق کشورمان که با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را تهدید می‌کردند،سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفدهم شهریور ماه در یک عملیات موشکی، مقرهای حزب تروریستی دموکرات کردستان را با هفت فروند موشک مورد هدف قرار داد.

در این عملیات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک‌های فاتح 110 استفاده کردند که بردی حدود 300 کیلومتر داشته و به عنوان یکی از موشک‌های نقطه‌زن ایران به حساب می‌آیند.

این موشک‌ دومین نسل از موشک‌های بالستیک ایران به شمار می‌روند. ایران، بعد از نسل دوم فاتح 110، دو نسل دیگر از فاتح را تحت عنوان فاتح 110 C و D رونمایی کرده و سپس نسخه‌های جدیدی از این موشک‌ها را تحت عنوان فاتح 313، ذوالفقار و فاتح مبین عملیاتی کرد.

موشک‌های فاتح 110 بی، موشک‌هایی سوخت جامد و بالستیک زاویه پرتاب هستند که از سر جنگی جداشونده با قابلیت هدایت پایانی مسیر بهره می‌برند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 485944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟