دفع سه حمله تروریستی به ارتش سوریه در ادلب و حماه؛ 70 تروریست کشته شدند

گروههای تروریستی بار دیگر به مواضع ارتش سوریه در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب (شمال غرب سوریه) حمله کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که گروههای تروریستی «جبهه النصره، انصار التوحید و حراس الدین» شامگاه پنجشنبه به صورت همزمان به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

خبرنگار اسپوتنیک که در حماه حضور دارد، اعلام کرد که این حملات علیه مواضع ارتش سوریه در اطراف شهرک «کفرنبوده» در شمال غرب حماه و شهرکهای «القصابیه و قیراطه» در جنوب ادلب صورت گرفته است.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه که در این منطقه حضور دارد، درباره جریئات این عملیات گفت که گروههای تروریستی با هدف متفرق کردن نیروهای ارتش سوریه این حملات همزمان را انجام دادند.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه با کمک جنگنده‌های سوری و روس تحرکات تروریستها را در محورهای «القصابیه» و کفرنبوده خنثی کردند و هیچ تغییری در نقشه میدانی منطقه به وجود نیامد.

این فرمانده سوری خاطر نشان کرد، حمله تروریستها به سمت شهرک راهبردی «الحویز» بود و ارتش سوریه برای مهار این حمله، مجبور به عقب‌نشینی موقت شد و پس از ساعاتی، دست به پاتک زد و این شهرک را کاملا بازپس گرفت.

به گفته این فرمانده، شمار تروریستهایی که در این حملات کشته شدند، بیش از 70 نفر بود و جنگ‌افزارهای آنان از جمله یک خودروی زرهی ترکیه‌ای منهدم شد.

در همین ارتباط، ارتش سوریه اخیرا موفق شد حمله عناصر انصار التوحید را دفع و شمار زیادی از آنان را از پای درآورد (جزئیات بیشتر).

عناصر النصره و گروههای وابسته به آن، استان ادلب و ریفهای آن را که به استانهای حماه، حلب و لاذقیه می‌رسد، در اشغال خود دارند.

ارتش سوریه از 16 اردیبهشت عملیات نظامی گسترده‌ای آغاز کرد تا بتواند این مناطق را از وجود تروریستها پاکسازی کند و پیشروی زیادی در استان حماه به دست آورد.

حراس الدین نیز مانند جبهه النصره، متشکل از تروریستهای وابسته به القاعده است که در سال 2016 تشکیل شد.

انصار التوحید اما نام دیگر گروه تروریستی «جند الاقصی» است که سال 2016 تغییر نام داد. این گروه با داعش اعلام بیعت کرد و در ریف شمال شرقی حماه حضور دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟