آمریکا خسارت پهپاد سرنگون‌شده را از دارایی‌های جمهوری اسلامی بر می‌دارد.

کنگره آمریکا در حالی بررسی «تدبیر» یا «اقدامی» جدیدی است که از راه آن بتواند میلیون‌ها دلار از اموال بلوکه شده ایران را به عنوان جبران خسارت سرنگونی پهپاد آمریکایی مصادره کند.

پنجشنبه 20 ژوئن، پدافند هوایی ایران، یک پهپاد آمریکایی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرد. مقام‌های ایرانی می‌گویند این پهپاد هنگام سرنگونی در حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود.

روزنامه «فری بیکن» نوشته است که تد کروز سناتور آمریکایی دوشنبه 24 ژوئن، پیش‌نویس لایحه‌ای به کنگره ارائه داده که از دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد، هزینه پهپاد را به طور دقیق برآورد کرده تا درخواست جریمه کند.

هزینه این پهپاد 120 میلیون تا 220 میلیون دلار برآورد می‌شود.

طرح کروز، از دولت آمریکا می‌خواهد گزارشی درباره هزینه پهپاد سرنگون شده و حجم اموال ایرانی موجود در حساب‌های بانکی در سراسر جهان ارائه دهد.

این طرح همچنین به دنبال شناسایی راهکاری است که دولت ترامپ می‌تواند برای مصادره هزینه پهپاد از حساب‌های ایرانی و پرداخت آن به حساب‌های وزارت دفاع به کار گیرد.

راه‌های مصادره اموال ایران

در همین چارچوب، یکی از اعضای کنگره به روزنامه «فری بیکن» گفت تد کروز به دنبال شناسایی راه‌هایی برای به دست آوردن این اموال است.

بنا بر این گزارش، تد کروز همچنین در صورت نیافتن راهی برای به دست آوردن اموال، از کنگره کمک خواهد خواست.

شایان ذکر است که اقدام تد کروز در حالی صورت می‌گیرد که شخصیت‌های سرنشاس کنگره و دولت آمریکا، به دنبال یافتن راه‌هایی بیشتر برای مجازات ایران به دلیل حملات اخیر در منطقه خلیج هستند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه 24 ژوئن، فرمانی اجرایی برای عمال تحریم‌های سخت‌گیرانه جدیدی علیه ایران امضا و تاکید کرد که این دور از تحریم‌ها، علی خامنه‌ای رهبر ایران را هدف قرار می‌دهد.

ترامپ در سخنانی در کاخ سفید پیش از امضای فرمان اجرایی، با درخواست از ایران برای توقف«حمایت از تروریسم»توضیح داد که این تحریم‌ها در واکنش به اقدام روز پنجشنبه 20 ژوئن ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی صورت گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 484959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟