انتشار عکس هواپیمای آمریکایی با 35 سرنشین که سپاه به آن شلیک نکرد + جزییات

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست خبری نمایش قطعاتی از پهپاد ساقط شده امریکایی، اظهار داشت: ما می توانستیم هواپیمای p-۸ آمریکا که ۳۵ سرنشین داشت و همراه پهپاد بود را مورد هدف قرار دهیم، اما این کار را نکردیم چرا که هدف ما از سرنگونی پهپاد آمریکایی اخطار به نیروهای تروریست رژیم آمریکا بوده است.

هواپیمای P-۸ (پوسایدون) که سردار حاجی زاده به آن اشاره کرد، یک هواپیمای گشت دریایی ساخت شرکت بوئینگ (بر اساس بوئیگ۷۳۷) است که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۹ انجام داد تا جایگزینی برای هواپیماهای قدیمی تر مثل P-۳ (اوریون) باشد.

این هواپیما با طول بدنه ۳۹/۴۷ متر، طول بال۱۷/۶۴ متر و ارتفاع۱۲/۸۳ متر می تواند در شعاع بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر عملیات کند؛ سقف پرواز آن ۱۲۵۰۰ متر و حداکثر برد آن نیز ۷۵۰۰ کیلومتر (با مخازن سوخت اضافی) است.

ماموریت اصلی این هواپیما مقابله با سامانه های زیرسطحی و شناورهای دریایی بوده و علاوه بر تجهیزات شناسایی و تجسسی شامل سیستم های الکترواویونیکی، مخابراتی و رادارهای پیشرفته که توانایی جنگ الکترونیک بالایی به آن می دهد، به انواع موشک های ضد کشتی نیز مجهز است که هم در زیر بال و هم در داخل بدنه هواپیما نصب می شوند.

جنگاوران، P-۸ اولین هواپیمای نظامی جهان است که به صورت خاص برای عملیات مشترک با هواپیماهای بدون سرنشین ساخته و نیروی دریایی امریکا خواهان هماهنگی این هواپیما با گلوبال هاوک شد.

در این همکاری می توان گلوبال هاوک را از درون P-۸ و یا از درون مقر فرمانده ای هدایت کرد و تصاویر دوربین و رادار گلوبال هاوک در P-۸ دریافت می شود. می توان هدف را توسط گلوبال هاوک کشف و توسط پی۸ هدف قرار داد.

این هواپیما دارای ۷ خدمه است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟