یک موشک کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرد

خبرگزاری السومریه نیوز بامداد شنبه ۲۵ خرداد به نقل از «منابع امنیتی عراق» گزارش داده که این موشک به ساختمانی در منطقه الجادریه بغداد اصابت کرده، اما به کسی آسیبی نرسیده است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز که متعلق به ایران است گزارش السومریه نیوز را بازتاب داده و اضافه کرده که الجادریه در نزدیکی منطقه سبز قرار دارد که در آن سفارت‌های خارجی از جمله سفارت آمریکا واقع شده است. این گزارش همچنین در اسکای‌نیوز عربی و شماری از رسانه‌های کویتی بازتاب پیدا کرده است.

تنها کمتر از یک ماه قبل نیز یک فروند موشک کاتیوشا به منطقه سبز عراق شلیک شد که در نزدیکی سفارت آمریکا فرود آمد. این حمله واکنش شدید مقامات آمریکا را به دنبال داشت که ایران را عامل آن می‌دانستند، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، هشدار داد که در صورت تهدید دوباره آمریکا «پایان رسمی ایران» رقم خواهد خورد.

اما حمله بامداد شنبه به منطقه سبز عراق در شرایطی رخ داده که تنش‌ها در خلیج فارس اوج گرفته است. روز پنج‌شنبه همزمان با دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر جمهوری اسلامی که برای میانجی‌گری میان تهران و واشینگتن به ایران سفر کرده بود، دو نفتکش در خلیج فارس هدف حمله قرار گرفتند که آمریکا آن را هم به ایران نسبت داده است، امری که مقامات جمهوری اسلامی آن را تکذیب می‌کنند.

آیت الله خامنه‌ای مذاکره با دولت دونالد ترامپ را رد کرده و آقای ترامپ نیز که قبلا بارها خواستار مذاکره با تهران شده بود عنوان کرده که احساس می‌کند در شرایط کنونی حتی فکر دستیابی به یک توافق هم خیلی زود است.

هنوز گزارشی درباره عوامل حمله بامداد شنبه منتشر نشده و گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

منابع: شبکه تلویزیونی العالم، رادیو فردا؛ س.ن

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 482487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟