واکنش کاخ سفید به آزادی نزار زاکا

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی با اشاره به بازگشت نزار زاکا، افزود: به خاطر آزادی این فرد در ایران، سپاسگزاریم.
وی از پاسخگویی به این سوال که آیا دولت آمریکا در تضمین آزادی زاکا دخیل بوده است یا نه، خودداری کرد.
«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری آزادی «نزار زاکا، شهروند لبنانی - آمریکایی را تأیید کرد. نزار زکا که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده بود عصر امروز به همراه عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.
«کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی هم امروز در گفت و گو با روزنامه العهد لبنان با اعلام آزادی نزار زکا، این اقدام را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت عنوان کرد و گفت: هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفاً بنا به درخواست» «میشل عون» رییس جمهوری لبنان و وساطت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.
وی یادآورشد: باتوجه به نقش مهم و مؤثر آقای میشل عون در حمایت از جریان مقاومت در لبنان به درخواست وی پاسخ مثبت داده شد.
به گفته خسروی، برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با «نزار زکا» صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می‌شود.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته وپس از سپری کردن ۴ سال از مدت محکومیت ۱۰ ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟