واکنش لندن به پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانیان

به گزارش رکنا، به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، یکی از سخنگوهای وزارت امورخارجه انگلیس به اظهارات روز چهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نشست مؤسسه جامعه آسیا در نیویورک درباره تبادل زندانیان با کشورها واکنش نشان داد.
وی تصریح کرد: رسیدگی به شهروندان دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که در ایران زندانی هستند، شامل نازنین زاغری همواره از اولویت‌های دولت بوده است.
این سخنگو ادامه داد: ما همچنان نسبت به تمامی پرونده‌های کنسولی‌مان نگران هستیم و در هر فرصتی و در تمامی سطوح این موضوع را مطرح می‌کنیم.
ظریف در سخنان خود در مؤسسه جامعه آسیا اظهار داشت: آنچه که من می‌توانم به عنوان وزیر خارجه انجام دهم، این است که این پیشنهاد را علناً روی میز مذاکرات بگذارم. بیایید آنها را تبادل کنیم. تمام افرادی که در زندان‌ها هستند، چه در امریکا، چه در کشورهای دیگر و منتظر استرداد به امریکا هستند، ما معتقدیم که اتهامات علیه آنها ساختگی است و در مقابل امریکا نیز معتقد است که اتهامات علیه زندانیان در ایران ساختگی است.
همچنین یک مقام وزارت امورخارجه امریکا پس از پیشنهاد رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برای تبادل زندانیان گفت: ایران می‌تواند با آزاد کردن اتباع امریکایی، جدیت خود را در زمینه مسائل کنسولی از جمله موضوعات مربوط به ایرانی‌هایی که به نقض قوانین تحریمی امریکا محکوم شده یا تحت پیگرد قرار گرفته‌اند، نشان دهد.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: ما از ایران می‌خواهیم تمام امریکایی‌هایی را که بازداشت یا مفقود شده‌اند، آزاد کند.
این مقام امریکایی درباره اظهارات ظریف در نیویورک که گفته بود مسئله تبادل زندانیان را با امریکا مطرح کرده اما واشنگتن پاسخی نداده است، اظهارنظر نکرد. شورای امنیت ملی امریکا نیز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟