به گزارش رکنا، به نقل از فارس بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در ابتدا در پاسخ به سوالی درباره استعفای ظریف به دلیل اختلاف روحانی و وزیر خارجه گفت:در این باره توضیحات لازم داده شده است. استعفای ظریف نه یک بحث شخصی بود و نه موضوعی نشات گرفته از اختلاف با دولت و رییس جمهور. ظریف برای تلاش هر چه بیشتر برای ارتقای جایگاه وزارت خارجه اعتقاد داشت وزارتخارجه باید بتواند وظایف ذاتی خود را انجام دهد و نیاز به اقتدار بیشتر دارد و برای سیاست خارجی قدرتمند باید نقش واقعی خود را در مجموعه کشور پیدا کند.

قاسمی افزود: این شایعات و منتسب کردن استعفا به مسائل بی‌مایه سیاسی و جناحی و شخص رئیس جمهور درست نیست. این استعفا ربطی به رابطه با دولت و شخص رئیس جمهور ندارد و وزیر خارجه هماهنگی کامل با رئیس جمهور داشته و دارد.

وی همچنین افزایش تنش بین هند و پاکستان را به نفع منطقه ندانست.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گزارش الشرق الاوسط درباره شروط ۴ کشور اروپایی را سخنی ناقص و نادرست خواند و گفت: کشور‌های اروپایی می‌دانند ما کشوری شرط پذیر نیستیم و درباره سیاست‌های داخلی و خارجی از دیگران اجازه نمی‌گیریم.

وی همچنین گفت: چنین ذهنیتی نداریم که FATF همه مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند البته پیوستن در شرایط کنونی بهتر از نپیوستن است.

قاسمی درباره سفر بشار اسد به تهران هم گفت: آن‌هایی که باید در جریان این سفر قرار می‌گرفتند در جریان قرار داشتند و نمی‌تواند چنین سفری از دید مقامات عالی کشور پنهان بماند و حاشیه‌سازی‌ها و تفاسیر و تحلیل‌هایی که در این خصوص در کشور دامن زده شده را نباید جدی تلقی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟