اقدام اف بی آی علیه بازداشت مهاجران غیرقانونی

دادستان کل ایالتی نیومکزیکو در بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) «لاری میتچل هاپکینز» یکی از اعضای یک گروه مسلح را که در نزدیکی نیومکزیکو اقدام به بازداشت مهاجران می‌کردند، دستگیر کرد.

بنابر بیانیه دفتر منطقه‌ای اف بی آی، اتهامات مربوط به استفاده از اسلحه و مهمات در مورد این فرد مطرح است. هاپکینز عضو یک گروه مسلح در این منطقه است. این گروه مسلح هفته گذشته ویدئویی را منتشر کردند که در آن نشان داد مهاجران پیش از تحویل داده شدن به گشت مرزی آمریکا، توسط این گروه توقیف شده‌اند.

انتشار این ویدئو با انتقاد و محکومیت از سوی اتحادیه آزادی‌های اجتماعی آمریکا در نیومکزیکو همراه شد و این اقدام آن‌ها را آدم ربایی دانستند. بنابر گزارش روزنامه نیویورک تایمز یکی از سخنگویان این گروه مسلح پیشتر اعلام کرد اقدامات این گروه کاملا قانونی است.

واشنگتن مدتهاست که با بحران مهاجرانی که از مرز‌های جنوبی قصد ورود به خاک آمریکا را دارند، روبه‌رو است. سیاست‌های سختگیرانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تشدید این بحران دامن زده است. آمار‌های منتشر شده از سوی دادگاه آمریکا حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ بیش از ۲۵۰۰ کودک بین ۵ تا ۱۷ سال را از والدینشان جدا کرده که هنوز نزد والدینشان بازنگشته‌اند. بر اساس آمار‌های این دادگاه، در مجموع ۲۵۵۱ کودک تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات انسانی قرار دارند که همه آن‌ها از والدینشان به واسطه ورود غیرقانونی به آمریکا، جدا شده اند.

به نظر می‌رسد دولت ترامپ در اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی خود با شکست مواجه شده است. رئیس جمهور آمریکا یکی از مخالفان سرسخت مهاجرت غیرقانونی به این کشور است. او پیشتر همزمان با رقابت‌های انتخاباتی وعده داد از ورود مهاجران غیرقانونی به خصوص از مرز‌های جنوبی این کشور جلوگیری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟