کشف شبکه جاسوسی CIA آمریکا در کشور/ وزیر اطلاعات خبر داد

حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز (جمعه) در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: در اسلام حکومت و امامت برای مردم و برای آنهاست. تفاوت اسلام با دموکراسی همین است، دموکراسی حکومت مردم بر مردم ولی در اسلام حکومت بندگان صالح را برای مردم مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی حکومت از آنِ آنها و برای آنهاست. وزارت اطلاعات نیز از مردم برای آنها و در خدمت آنهاست. کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون جمهوری اسلامی، رهنمودهای امام راحل و هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر اساس علم و دانش، تجربیاتی که از کار حرفه‌ای به دست آمده و ریل گذاری‌های کار اطلاعاتی با تعریف سند راهبردی اطلاعاتی کشور و مبتنی بر شرایط اطلاعاتی کشور برای تأمین امنیت ملی کشور است.

علوی، کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات را مردم پایه دانست و افزود: کار اطلاعاتی در ایران با همکاری و همراهی مردم و برای آنها است و بدنبال سلب امنیت از دشمنان مردم است. ما به دنبال حفظ امنیت جان، مال و آبروی مردم هستیم. دستاوردهای مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان در عرصه‌های مختلف، حماسه‌های بسیاری را آفریده که بیان آنها در این فرصت کوتاه ممکن نیست.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری، ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، ۴۴ تیم ضد انقلابی، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده است و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شد که از جمله آنها می‌توان به آخرین آنها و دستگیری ۴ نفر در جنوب غرب کشور و کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از این افراد اشاره کرد.

علوی گفت: صدها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جذب افرادی از داخل کشور برای همکاری با آنها شناسایی و خنثی شده و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای مفید کشور صیانت شده است.

وزیر اطلاعات گفت: ده‌ها جاسوس که جذب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند در مراکز حساس کشور شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی شدند. گزارش شناسایی این جاسوس‌ها موجب بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان این عملکرد وزارت اطلاعات قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه که این افراد را جذب کرده بودند را دچار سرگیجگی کرد.

وی در ادامه به عملکرد وزارت اطلاعات در حوزه ضد جاسوسی اشاره کرد و گفت: وزارت اطلاعات در حوزه ضد جاسوسی، راهبرد را از ضدجاسوسی پدافندی به ضد جاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر دادیم و در مقابله با سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و دشمن ضربه‌های کاری را به آنها وارد کردیم. در یک فرآیند پیچیده در برابر سرویس اطلاعاتی آمریکا (CIA)، شبکه جاسوسی این سرویس با ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند و در تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دوست، این اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت و در کشورهای مختلف عوامل CIA شناسایی و دستگیر شدند.

ادامه دارد…برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟