رهبر معظم انقلاب در لباس پاسداری و ۱۰ تعبیر ایشان درباره سپاه

به گزارش رکنا، در ادامه، تصاویری کمتر دیده‌شده از رهبر معظم انقلاب اسلامی در لباس پاسداری را مشاهده می‌کنید و پس از آن ۱۰ تعبیر ایشان درباره سپاه پاسداران را از نظر می‌گذرانید.

رهبر 2

۱۰ تعبیر رهبر انقلاب درباره سپاه

۱- تنها نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، انقلابی دفاع کند، فقط سپاه است.( 19/4/1368- بیانات در مراسم بیعت فرماندهان سپاه)

۲- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این افتخار را دارد که زاده‌ی انقلاب است و این خصوصیت را دارد که از درون دامان انقلاب روییده است. دیگران انقلابی شدند اما سپاه انقلابی به وجود آمد. 29/8/1368- بیانات در مراسم ششمین دوره‌ی فرماندهی و ستاد دانشگاه امام حسین (ع )

۳- در طول جنگ، سپاه عنصر مؤثر و تعیین‌کننده‌ی جنگ بود و اکثر فتوحاتی که ما از اول تا آخر جنگ داشتیم، با نام سپاه همراه است؛ یا منحصراً متعلق به سپاه بود، یا سپاه در آنها نقش اصلی و مهم را ایفا کرده است.( 21/2/1370 - بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه)

۴- برجستگی سپاه، در همراهی «سلحشوری نظامی» با «خلوص معنوی» بوده و همه‌ی موفقیت‌ها از هماهنگی این دو ناشی شده است . (25/6/1370 - پیام به چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه)

۵- پاسداران، در طول این آزمایش‌های دشوار دوران‌های گذشته، نشان دادند که در این راه، از همه صادقتر، ثابت‌قدم‌تر و آماده‌ ترند . (6/11/0371 - بیانات در دیدار جمعی از پاسداران)

۶- سپاه دارای شأن معنوی و انقلابی است؛ ولید و فرزند انقلاب است؛ تربیت‌شده‌ی دامان انقلاب است و به گردن انقلاب هم حق دارد؛ در عین‌ حال رابطه متقابل است . (26/6/1376 - بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه)

۷- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه‌ی هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است، ضروری و لازم است. ( 24/6/1378 - بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه)

۸ - بحمداللَّه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک موجود زنده، فعّال، مؤمن و مراقب معنویّات و ارزشهای خود است؛ این را قدر بدانید ( 24/6/1381 - بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه)

۹- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این امتیاز را دارد که ولادت آن از آغاز براساس ارزشهای اسلام بود. 4/9/1385 - بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشکده‌ی افسری دانشگاه امام حسین (ع)

۱۰- یکی از بخشهای مهمّ کارنامه‌ی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است؛ یعنی حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قوی‌بنیه را از مسیر اصلی و درست، به بهانه‌ی اینکه دنیا تغییر کرده، زندگی تغییر کرده، منحرف کند ( 26/6/1392 - بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)

رهبر 3

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟