آخرین خبر از تعقیب بین المللی خاوری در خاک کانادا !

 واکنش سردار سلیمانی به خبر مرگ خاوری

به گزارش رکنا، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در برنامه پارک شهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده‌های مهم اقتصادی اظهار کرد: اقدامات دادستانی در شعی ویژه با قوت سابق ادامه دارد.

وی افزود: در هشت ماه اخیر که شعب ویژه آغاز به کار کرده است، ۲۸۲ نفر بازداشت و ۸۶۰ نفر ممنوع الخروج شده اند و ۱۳۸ کیفرخواست صادر گردیده و ۱۲۱ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و احکام ۱۰۰ نفر در حال اجرا است.

دادستان تهران افزود: در پرونده‌های پتروشیمی ۱۳ نفر؛ پرونده‎های دلالان ارزی ۲۹ نفر؛ پرونده‌های گوشت و لاستیک ۴ نفر، پرونده تلفن همراه ۱ نفر؛ پرونده سامانه بهین یاب صمت ۴ نفر، پرونده گمرک، ۸ نفر، پرونده سازمان حمایت ۴ نفر، پرونده کاغذ ۱۷ نفر و پرونده واردات خودور و سامانه‌های ثبت سفارش ۲۰ نفر بازداشت هستند.

وی از انهدام باند ۷ نفره قاچاق سازمان یافته عینک خبر داد و گفت: این افراد ۲۰ هزار عینک قاچاق وارد کرده بودند که ۴ هزار فقره آن کشف شد که به حبس و ۱۴ میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط عینک‌های مکشوفه محکوم شدند.

جعفری دولت آبادی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ورمی کمپوست گفت: متهم اصلی به ۱۰ سال حبس محکوم شده و ۱۳ هزار نفر شاکی دارد، اما مثل همه پرونده‌های بزرگ این پرونده نیز مشکل رد مال دارد و اموال کمی برای رد مال وجود دارد. در مورد دو نفر از محکومان با اعتراض دادستانی، پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی است.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به این سئوال که پرونده خاوری در چه مرحله‌ای است گفت: مکاتبات انجام شده و ما پیگیر هستیم و امیدواریم پلیس اینترپل هم همکاری بیشتری با ما داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار کلی درباره عفو گسترده محکومان بیان کرد: تاکنون ۵ هزار آزادی و ۳ هزار تخفیف مجازات در استان تهران داشته ایم و طبق اعلام رئیس سازمان زندان‌ها، ۴۰ هزار آزادی و ۳۰ هزار نفر تخفیف مجازات در کل کشور صورت گرفته است.

جعفری دولت آبادی گفت: پرونده‌ها هنوز در حال بررسی است و از ویژگی‌های این عفو این است که تاریخ انقضا ندارد و ممکن است کسی در فروردین ماه مشمول عفو و‌ آزادی شود این آمار کماکان افزایش پیدا می‌کند.

دادستان تهران درپاسخ به موضوع پرونده بانک سرمایه تصریح کرد: کیفرخواست بخشی از پرونده بانک سرمایه صادر شده و بخشی هم مفتوح و در حال انجام است.

جعفری دولت آبادی درباره آقای یقینی یکی از متهمین این پرونده گفت: وی فرار نکرده بلکه جراحی داشته و در بیمارستان است.

وی گفت: آقای یقینی وثیقه دارد و کیفرخواست او صادر شده؛ اما در دادگاه حاضر نشده است که بعد از بهبودی محاکمه او انجام می‌شود.

دادستان تهران ادامه داد: بانک سرمایه نمادی از فساد بزرگ اقتصادی است و دادستانی با تمام وجود و امکانات آن را پیگیری می‌کند و تمام کسانی که چه در گذشته بودند یا در خارج از کشور هستند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

جعفری دولت آبادی افزود: این پرونده بسیار پرونده بزرگی است افرادی در زندان هستند و تعدادی هم محاکمه می‌شوند و کار با جدیت در دادستانی انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟