به گزارش رکنا به نقل از سومریه نیوز، سازمان اطلاعات سوئد یک مهاجر در سوئد را به اتهام جاسوسی منظم علیه پناهجویان عراقی در این کشور بازداشت کرد.

این مرکز همچنین اعلام کرد: این شخص بازداشت شده ۴۵ ساله یک شهروند عراقی است که به استکهلم مهاجرت کرده و به نفع گروه‌های امنیتی عراق فعالیت می‌کرد و برخی پناهجویان و مهاجران عراقی در سوئد را که نظر یا دیدگاهی داشته‌اند،‌ تحت نظارت داشت.

طبق گزارش سازمان اطلاعات سوئد، این شخص مظنون ماموریت داشته تا علیه پناهجویان مخالف جاسوسی کند و دیدگاه، فعالیت‌ها، اسامی و نیز اطلاعات مربوط به آن‌ها و اعضای خانواده‌هایشان را در اختیار مقامات کشورش قرار دهد.

سازمان اطلاعات سوئد با اشاره به هویت این شخص اعلام کرده که این مظنون به طور منظم فعالیت داشته و در سال ۲۰۱۶ میلادی تابعیت سوئد گرفته و تحقیقات برای اطلاع یافتن از اینکه وسعت این شبکه جاسوسی علیه پناهجویان در سوئد تا چه حد بوده و تا کجا پیش رفته است و اینکه آیا گروه‌های دیگر یا همدستان دیگری نیز در این زمینه هستند یا نه ادامه دارد.

سازمان اطلاعات سوئد اعلام کرد که تحقیقات درخصوص فعالیت اطلاعاتی غیرقانونی این مظنون علیه پناهجویان و شهروندان سوئدی در حال انجام است و این بدین معناست که جمع‌آوری اطلاعات از اشخاص و دادن این اطلاعات به کشور دیگر طبق قانون اساسی سوئد، جاسوسی محسوب می‌شود.

وکیل این فردم اتهامات را رد کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟