بازداشت 8 نفر در ترکیه به اتهامات امنیتی و تروریستی

به نوشته روزنامه «ینی شفق» منابع قضایی روز جمعه اعلام کردند در پی صدور حکم بازداشت ۹ تن از کارکنان نیروی هوایی ترکیه به اتهام همکاری با سازمان گولن به دلیل تلاش برای کودتا علیه دولت در سال ۲۰۱۶، شش نفر بازداشت شدند. عملیات پلیس برای دستگیری ۳ تن دیگر ادامه دارد.

«آنکارا» اعتقاد دارد گروه FETO‌ به رهبری «فتح‌الله گولن»، عاملان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه بودند. گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعید خودخواسته در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا به‌سر می‌برد. بیش از ۷۷ هزار نفر از زمان این کودتا دستگیر شده‌اند و دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۱۵۰ هزار پرسنل نظامی و کارمند غیرنظامی از کار برکنار شده‌اند.

جمعه هفته گذشته نیز حکم بازداشت ۲۹۵ نیروی نظامی ترکیه به اتهام همکاری با گولن در کودتا صادر شد که بسیاری از آن‌ها دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

از سوی دیگر به نوشته این روزنامه، روز پنج‌شنبه دو نفر در استان شرقی «الازیغ» ترکیه، در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند. گفته شده این دو در شهرهای «دیرالزور» و «بوکمال» واقع در سوریه با داعش همکاری داشتند.

روز چهارشنبه فردی سوری تبار که گمان می‌رود امیر گروه تروریستی داعش است در استان غربی «بورسا» دستگیر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟