ماجرای پخش شیرینی در مجلس از زبان کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته بهروز نعمتی که گفته بود کریمی قدوسی در صحن علنی روز سه شنبه به مناسبت استعفای ظریف شیرینی پخش کرده بود، اظهار داشت: روز سه شنبه که خبر استعفای آقای ظریف پخش شده بود، زمانی که آقای نعمتی وارد صحن شد و بنده از کنار ایشان رد شدم وی رو به من گفت دیگر امروز سمت من نیا و با من صحبت نکن؛ پرسیدم چرا که گفت من امروز به شدت عصبانی و ناراحت هستم.

این در حالی بود که بنده هی اظهارنظری درباره استعفای آقای ظریف نکرده بودم! وی ادامه داد: آن روز یک جعبه شیرینی در قسمت چایخانه به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا بود که نمی دانم هم چه کسی ان را آورده بود چون ما انقدر هم در این مسائل دقت نمی کنیم.

کریمی قدوسی با بیان اینکه همه آن روز می گفتند آقای کریمی امروز روز شماست خیلی هم توهین آمیز بعضی از نمایندگان با من حرف می زدند، تصریح کرد: اگر از بین 293 نفر نماینده یک نفر به جز آقای نعمتی بگوید کریمی قدوسی در صحن شیرینی پخش می کرد شما هم آن را رسانه ای کنید.

موضوع شیرینی پخش کردن برای تحت الشعاع قرار دادن استعفا بود. وی افزود: آقای نعمتی به دلیل حمایت های بی دریغی که از برجام داشت و چشمکی که در کمیسیون ویژه برجام به آقای عراقچی زد که اتفاقا این چشمک تاریخی هم شد هرزمان که آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی می آمد و من از ایشان سوال داشتم آقای نعمتی همراه با چند نفر دیگر به کمیسیون می آمدند و در جبهه آقای ظریف قرار می گرفتند و اجازه نمی دادند بنده سوالاتم را مطرح کنم. این در حالی بود که بنده عضو کمیسیون امنیت بودم و آنها میهمان بودند.کریمی قدوسی تاکید کرد: هرزمان که آقای ظریف در کمیسیون با سوالات سخت ما مواجه می شد آقای نعمتی سعی می کرد که فضا را به نفع ظریف تغییر دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگیری از سخنانش گفت: البته آقای نعمتی نظرات روشنی هم دارد به طور مثال ایشان در زمان رای گیری دولت یازدهم که در صف کنار هم ایستاده بودیم تقریبا با من هم نظر بود چراکه کارت های رایی که قرار بود به صندوق بیندازیم را به من نشان داد که همچون بنده فقط به دو وزیر رای داد. یعنی اینقدر هم نظر بودیم.کریمی قدوسی یادآور شد: علی رغم رفتارهایی که انجام می دهد بنده همیشه به خاطر نشخیص صحیحی که در زمان رای گیری کابینه دولت یازدهم از خود نشان داد دل خوشی از آقای نعمتی دارم.وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد شکایت از نعمتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ندارید گفت: بنده اخلاقا اهل چنین کارهایی نیستم.

ادعای بزرگی است اما بنده در مخالفتم با آقای ظریف برای نفس خود کار نمی کردم که از رفتن آقای ظریف خوشحال بشوم و بگویم نفسم ارضا شده است. عضو کمیسیون امنیت با بیان اینکه قصد این افراد از بیان چنین صحبت هایی حاشیه سازی است تا بگویند دلواپسان دست به چنین کارهایی می زنند، تصریح کرد: هرچند این افراد تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفتند و هرچه بیشتر جلو می روند دستشان بیشتر خالی می شود و عملا کم می آورند.کریمی قدوسی در ادامه یادآور شد: شاید دولتی ها تاکنون نزدیک به 40 شکایت از بنده داشته اند اما من یک شکایت از هیچ کس نکرده ام چون خلاف مروت میدانم که بخواهم در دفاع از خود، انرژی ام را صرف کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟