به گزارش رکنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «عمر عیاصره» تحلیلگر اردنی مسائل سیاسی، معرفی یک زن به عنوان سفیر عربستان در آمریکا را اقدام تبلیغاتی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دانست.

عمر عیاصره در مصاحبه با این شبکه، درباره معرفی ”ریما بنت بندر بن سلطان“ دختر بندر بن‌ سلطان، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا گفت: در نبرد عکس‌ها و تبلیغات عمومی، محمد بن سلمان تلاش می‌کند با معرفی یک دختر به عنوان سفیر عربستان در واشنگتن، به آمریکایی‌ها بگوید که همچنان به دنبال اصلاحات است. بن سلمان تصور می‌کند معرفی یک دختر به عنوان سفیر سعودی، به او برای تبلیغات در این باره کمک خواهد کرد.

عیاصره افزود: علاوه بر اینها، محمد بن سلمان مجبور شد سفیر عربستان در واشنگتن را تغییر دهد. زیرا او به برادر خود خالد بن سلمان به عنوان یک فرد قابل اعتماد برای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا در واشنگتن نیاز داشت، اما پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی دیگر خالد بن سلمان نمی‌تواند این هدف را برای او محقق کند. آنچه در مرز‌های جنوبی عربستان رخ می‌دهد، باعث شده است محمد بن سلمان به افراد نزدیک به خود در نیرو‌های مسلح سعودی نیاز داشته باشد و به همین علت، برادرش را به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟