زاخارووا: آمریکا از پرداحتن به موضوع تکه‌تکه شدن یک روزنامه‌نگار چشم‌پوشی می‌کند

به گزارش رکنا، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از معیار‌های دوگانه آمریکا با مسایل مربوط به روزنامه‌نگاران در جهان انتقاد کرد.

او با اشاره به جنایت Crime علیه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، که در کنسولگری عربستان در استانبول به روشی وحشیانه به قتل Murder رسید، گفت: طرف آمریکایی از شخصیت‌هایی که هیچ ارتباطی به رسانه‌ها ندارند، دفاع می‌کند در حالی که از پرداختن به موضوع روزنامه‌نگاران روس بازداشت شده در اوکراین و نیز روزنامه‌نگاری که برای یکی از مطبوعات آمریکا کار می‌کرد و کشته و تکه‌تکه شد، چشم‌پوشی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به مواضع ضد و نقیص واشنگتن در قبال روزنامه‌نگاران گفت: اکنون شاهد آن هستیم که افرادی که هیچ ارتباطی به رسانه‌ها و آزادی Freedom بیان ندارند، به عنوان قربانی و مظلوم معرفی می‌شوند. به عنوان مثال می‌توانم از نادژدا ساوچنکو، خلبان اوکراینی، نام ببرم. این در حالی است که هیچ کسی به سرنوشت کرر فچنسکی، روزنامه‌نگار روس، که از شش ماه پیش در اوکراین زندانی Prisoner شده است، توجه نمی‌کند.

زاخارووا اضافه کرد: همچنین به سرنوشت روزنامه‌نگاری (خاشقجی) توجه کنید که در یکی از مطبوعات آمریکا کار می‌کرد و همانطور که می‌دانید او را تکه‌تکه کردند و همه هم به این مسئله اعتراف کردند. آیا اکنون از او حرفی می‌زنند؟ این مسئله بیانگر آن است که در ساختار نظام آمریکا بحران وجود دارد و این بحران بر همه جهان و امنیت آن تاثیر می‌گذارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟