پاکستان برای پیگیری آزادی مرزبانان ربوده‌شده قول مساعد داده است

محمدهادی مرعشی عصر امروز درباره برگزاری بیست و دومین اجلاس مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و دومین اجلاس مرزی ایران و پاکستان حول سه محور اصلی؛ مرزی، اقتصادی و امنیتی تقسیم کار شده بود و در راستای هر سه محور تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

وی گفت: در حوزه مرزی که یکی از محورهای اصلی اجلاس بود، موضوع همکاری دولت پاکستان با کشورمان برای آزادسازی هفت نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران که توسط اشرار و معاندین نظام ربوده شده و اشرار و معاندین به خاک کشور پاکستان متواری شده‌اند؛ طرف پاکستانی قول جدی برای همکاری و پیگیری این موضوع دادند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی بر صیانت از مرزهای کشور و بازدیدهای مرزی و برخورد با قاچاقچیان مسلح به‌ویژه قاچاقچیان مواد مخدر، سوخت و کالا تأکید شد.

وی افزود: همچنین برای برخورد با اشرار و تروریست‌ها که باعث ایجاد اخلال در نظم و امنیت در دو طرف مرز هستند؛ تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

معاون استاندار تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز موضوع تقویت بازارچه‌های مرزی مطرح و مقرر شد کشور پاکستان نیز به‌موازات بازارچه‌های مرزی ما؛ بازارچه‌های مرزی ایجاد کند.

مرعشی گفت: ارتقاء ارتباطات و تسهیل رفت‌وآمد تجار و بازرگانان؛ از طریق راه‌اندازی خط هوایی کویته به زاهدان و انجام اقداماتی برای تقویت معیشت مرزنشینان از دیگر تصمیمات مهم اتخاذشده در حوزه اقتصادی بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟