به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، دادگاهی در غزه، یک فرد وابسته به گروه تروریستی داعش ISIS را به اعدام execution محکوم کرد.

دادگاه نظامی در نوار غزه حکم خود را درباره پرونده قتل Murder مثقال السالمی ۳۵ ساله که در روز نهم نوامبر سال ۲۰۱۶ کشته شد، صادر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور در غزه، این دادگاه برای متهم ردیف اول، م. م. ۲۴ ساله، حکم اعدام، برای متهم ردیف دوم، م.م. ۲۴ ساله ده سال حبس و برای متهم ردیف سوم، م. ط، ۲۳ ساله هفت سال حبس به اتهام مشارکت در قتل صادر کرد. دادگاه اعلام کرد در صدور این رای به ماده ۳۷۸ قانون Law مجازات فلسطین در سال ۱۹۷۹ استناد کرده که قابل تجدید نظر است.

روزنامه الاخبار در بیست و پنجم نوامبر سال ۲۰۱۶ نوشته بود که قاتلان السالمی از اعضای گروه موسوم به ولایت رقه وابسته به داعش بودند و به بهانه شیعه شدن السالمی دستور گرفتند تا وی را ترور Assassination کنند. پس از این که پلیس Police غزه از این قتل آگاه شد، متهمان را به دستگاه قضایی در غزه تحویل داد و تحقیقات گسترده دادگاه به بازداشت همه اعضای این گروه منجر شد.

همچنین تلاش داعش برای نفوذ به گروه‌های مقاومت در نوار غزه باعث شد مقاومت، صد‌ها نفر از عناصر سلفی را بازداشت کند. این اقدام مقاومت زمینه را برای توافق با مصر برای حفظ امنیت مرز‌های خود با سینا باز کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟