به گزارش رکنا به نقل از شبکه تلویزیونی عراقی الاتجاه، نوار ویدئویی فردی منتسب به وزارت کشور کویت را منتشر کرد که در آن به قتل Murder پنجاه عراقی بیگناه مقیم کویت، پس از اشغال این کشور به دست رژیم صدام، رئیس جمهور معدوم عراق، اعتراف می‌کند.

الاتجاه گزارش داد این شبکه به یک فایل ویدئویی دست یافته است که نشان می‌دهد یکی از اعضای وابسته به وزارت کشور کویت به قتل پنجاه فرد مقیم پس از اشغال کویت در سال ۹۱ اعتراف می‌کند. این فرد که خود را یکی از پلیس‌های کویتی معرفی می‌کند در مصاحبه‌ای تلویزیونی در سال ۲۰۱۴ که اخیرا منتشر شده است، تاکید کرد افراد مقیم به بهانه اینکه سربازان عراقی هستند، به قتل رسیدند و در یک گور جمعی دفن شدند. اما او به صورت واضح نگفت آیا این افراد عراقی بودند یا خیر.

این پلیس Police کویتی گفت: «آن‌ها (عراقیان مقیم در کویت) از هیچ چیز خبر نداشتند. آن‌ها را بیرون آوردند و چشمان شان را بستند و با وانت منتقل کردند. برق نبود و هوا تاریک بود. آن‌ها را کشتند. جوانانی که این افراد را اعدام execution کردند، معروف بودند.»

وی در پاسخ به سوال مجری که به او گفت: شما می‌گویید در سال ۹۱ پنجاه نفر کشته شدند افزود: «پنجاه فرد بی‌گناه و مظلوم کشته شدند. خدا مرا مورد بازخواست قرار می‌دهد و من این موضوع را تا این لحظه در دل خود پنهان کرده بودم. من اختیاراتی نداشتم. یک افسر و یک مسئول بالاتر از افسر هم حضور داشتند.»

این فرد در پاسخ به این سوال که چه کسی این افراد را اعدام کرد آیا کار وزارت کشور بود یا اینکه (مسئولان) پاسگاه آن‌ها را اعدام کردند و آیا این اقدام بنا به دستور یک فرد عالی‌رتبه مانند وزیر صورت گرفت یا خیر، گفت: «یک مسئول بزرگ به این اقدام دست زد.‌ ای مردم کویت به خدا سوگند، ظلم صورت گرفت و این اتفاق مربوط به بیست و سه سال پیش است. یک شخصیت بزرگ و یک افسر پاسگاه برای قتل این افراد تبانی کردند. آن‌ها پنجاه نفر بودند. من آن‌ها را آماده کردم، در یک صف قرار دادم، به آن‌ها آب دادم و گفتم شماره تلفن خانواده‌هایتان را بدهید. شماره تلفن خانواده‌های آن‌ها را نوشتم و با آن‌ها تماس گرفتم و گفتم برای خانواده خود دعا کنید. مطمئن هستم که اسامی آن‌ها را ثبت کردم. چند سال بعد یک مرد (در محل دفن این افراد) زمینی خرید و خانه ساخت و یک گور جمعی کشف کرد.»

او گفت: وزارت کشور (کویت) اعلام کرد آن‌ها سربازان ارتش عراق بودند. اما آن‌ها سربازان عراقی نبودند. آن‌ها مردمانی شریف بودند که در کویت اقامت داشتند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟