به گزارش رکنا به نقل از نشریه هیل، «کریس مورفی»، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا روز گذشته (جمعه) از رژیم آل سعود به دلیل دروغگویی در مسئله قتل Murder جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی انتقاد کرد و از دولت آمریکا خواست به آن واکنش نشان دهد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: عربستان سعودی به مدت دو هفته به همه جهان دروغ گفت و به ما می‌گفت که جمال زنده است درحالی که در تمام این مدت آنها می‌دانستند که او مرده است. اعتراف جدید آنها نامعقول است و اگر ما اقدامی نکنیم، سیاست اخلاقی آمریکا کاملا زیر سؤال می‌رود.

عربستان سعودی در پی فشار افکار عمومی دنیا، ناگزیز قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد حکام آل سعود را پذیرفت. این خبرنگار از تاریخ دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که خاشقجی در داخل کنسولگری مورد بازجویی و شکنجه Torture قرار گرفته و در همانجا به قتل رسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم با وجود اینکه قبلا گفته بود در صورتی که مشخص شود مسئله ناپدید شدن خاشقجی کار عربستان است، این کشور را به سختی مجازات می‌کند، روز گذشته مسئولیت تصمیم‌گیری درباره تنبیه عربستان را به گردن کنگره انداخت.

تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان و قانونگذاران آمریکایی دیگر هم از جمله لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، تیم کین، سناتور دموکرات آمریکایی و تعدادی دیگر به جنایت Crime عربستان در ماجرای خاشقجی واکنش نشان داده‌اند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟