ارتباط داماد ترامپ با ولیعهد عربستان در واتس‌اپ

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری هیل، رابطه جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبری سعودی در همان اوایل هم موجب نگرانی مقام‌های امنیت ملی آمریکا شده بود اما همزمان با تحقیقات درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی بیشتر در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، به محض بروز نگرانی‌هایی درباره ارتباطات نزدیک کوشنر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ظاهرا او با سایر اعضای تیم ترامپ Trump درباره مکالماتش با این مقام سعودی صحبت کرده است. براساس این گزارش، کوشنر در پشت صحنه باقیمانده است و تلاش دارد تا به مدیریت دیپلماتیک اوضاع پس از ناپدید شدن خاشقجی کمک کند.

یک سخنگوی کاخ سفید به پایگاه خبری هیل گفت: کوشنر همواره به طور دقیق از پروتکل‌ها پیروی می‌کند و با همکاران درباره روابط با بن سلمان و سایر مقام‌های خارجی‌که تعامل دارد، اطلاع می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که داماد رئیس‌جمهوری آمریکا با بن سلمان رابطه نزدیکی دارد. این مشاور ارشد کاخ سفید در ماه ژوئن با ولیعهد عربستان درباره طرح صلح خاورمیانه‌ای دولت ترامپ دیدار کرد. او همچنین هفته گذشته با بن سلمان تلفنی گفت‌وگو داشت تا اطلاعات بیشتری درباره ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول دریافت کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هم با او تماس داشت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟