به گزارش رکنا به نقل از روسیاالیوم، یک منبع نظامی – دیپلماتیک اعلام کرد، یگان‌هایی از نیروهای سوریه دموکراتیک روز چهارشنبه در تلاش برای حمله به پایگاه‌های داعش ISIS در اطراف شهر "هجین" در دیرالزور سوریه بودند، اما به خاطر عدم وجود هماهنگی میان نیروهای کرد و آمریکایی این عملیات با شکست مواجه شد و منجر به فرار Escape دسته جمعی کردها از مناطقی شد که پیشتر باز پس گرفته بودند و مجددا این مناطق به دست داعش افتاد.

این منبع همچنین اعلام کرد: غیر حرفه‌ای بودن خلبانان دو جنگنده‌ آمریکایی"اف– ۱۶" وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش باعث شد که حمله اشتباهی صورت دهند و نیروهای کرد را مورد هدف قرار دهند که در نتیجه آن شش تن ار نیروهای کرد کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

اعضای گروه تروریستی داعش ۱۲۰ خانواده عربی را در جریان حمله‌شان به اردوگاه آوارگان "البحره" در دیرالزور در سیزدهم اکتبر سال جاری میلادی ربودند و آن‌ها را به منطقه "هجین" که همچنان تحت سیطره این گروه تروریستی است، منتقل کردند.

طبق گزارش این منبع، تعداد اشخاص ربوده‌شده توسط داعش در این منطقه به بیش از ۷۰۰ تن رسیده است که در میان آن‌ها غربی‌ها هم وجود دارند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: تمامی این وقایع دلیلی بر شکست سیاست آمریکا در سوریه است که مانند کشورهای همسایه از جمله عراق نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات جدیدی را نیز در منطقه به وجود می‌آورد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟