در دهه گذشته، شرکت خانوادگی جارد کوشنر میلیاردها دلار صرف خرید املاک و مستغلات کرده است. سرمایه‌گذاری‌های شخصی وی در زمینه سهام افزایش یافته است. ثروت خالص وی پنج برابر شده و تقریبا به 324 میلیون دلار رسیده است. اما بر اساس اسناد مالی محرمانه‌ای که به دست نیویورک تایمز رسیده است، کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مشاور ارشد کاخ سفید، ظاهرا چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.

بر اساس این اسناد، صورتحساب های مالیاتی اندک وی نتیجه ترفندهای معمول برای کاهش مالیات است که وانمود می شد شرکت کوشنر هر سال میلیون ها دلار ضرر مالی می دهد. اما این ضررها فقط روی کاغذ بودند و در واقع کوشنر و شرکت وی از نظر مالی به هیچ وجه متضرر نشده اند. این ضررها حاصل افت قیمت بود، یک سود مالیاتی که سرمایه‌گذاران در بخش املاک بخشی از هزینه های ساختمان های خود را هر سال از درآمد خود که مشمول مالیات می شود، کم می‌کنند.

برای مثال، در سال 2015، کوشنر یک خانه 1/7 میلیون دلاری از سود حاصل از درآمد و سرمایه‌گذاری‌های خود خریداری کرد. اما این سودها در میان ضرر 8/3 میلیون دلاری وی گم شد، که علت اصلی آن نیز "افت قیمت قابل توجهی" بود که کوشنر و شرکت وی در املاک و مستغلات خود متحمل شده بودند. اما در این اسناد هیچ اشاره ای نشده است که کوشنر و شرکت وی قانون Law شکنی کرده اند. وکیل کوشنر نیز گفته است کوشنر همه مالیات ها را پرداخته است.

این اسناد را موسسه‌ای که قصد داشت به کوشنر وام بدهد برای بازنگری در امور مالی وی و با همکاری خودش تهیه کرده است. در این اسناد مالی که بیش از چهل صفحه است، معاملات تجاری، درآمدها، هزینه ها و وام های کوشنر از سال 2009 تا 2016 شرح داده شده است. این اسناد حاوی اطلاعاتی است که از پرونده های مالیاتی کوشنر و سایر اطلاعات ارائه شده توسط مشاوران وی به دست آمده است. این اسناد که بخش اعظم آن سال گذشته تهیه شده است، توسط فردی که تعاملات مالی با کوشنر و خانواده اش داشته، در اختیار نشریه تایمز قرار گرفته است.

سیزده حسابدار مالیاتی و وکیل از جمله ریچارد هاروی، مقام مالیاتی در دوران ریاست جمهوری ریگان، جورج دبلیو بوش و اوباما، این اسناد را بررسی کردند. هاروی گفت با فرض این که این اسناد صحت داشته باشند، کوشنر دست‌کم 5 دوره در 8 سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته یا مبلغ اندکی پرداخته است.

نمایندگان کاخ سفید و شرکت کوشنر به درخواست ها برای اظهارنظر در این زمینه هیچ پاسخی ندادند.

این افشاگری پس از آن صورت گرفت که مالیات های پدر زن کوشنر، دونالد ترامپ، تحت بررسی دقیق قرار گرفته است. نشریه تایمز در تحقیقاتی که این ماه منتشر کرد نشان داد که ترامپ Trump در یک کلاهبرداری Fraud آشکار، ثروت خانواده‌اش را برای خودداری از پرداخت مالیات پنهان کرده است.

ترامپ با خودداری در انتشار اظهارنامه مالیاتی خود یک سنت دهها ساله را شکسته است. اما بخش هایی از اظهارنامه مالیاتی وی در سال 1995 که روزنامه تایمز قبلا منتشر کرده روند مشابهی را نشان می دهد که در اسناد اخیر درباره فرار Escape مالیاتی کوشنر منتشر شده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟