انگلیس به اقدام هنگ‌کنگ در تمدید نکردن ویزای یک خبرنگار پرمناقشه اعتراض کرد

دولت‌های کشورهای دیگر نسبت به تضعیف آزادی‌ها در هنگ‌کنگ هشدار داده‌اند. ویکتور مالت، دبیر بخش خبری آسیای فایننشال تایمز که تبعه انگلیس است، پس از آنکه ترتیب میزبانی از سخنرانی اندی چان، رهبر یک حزب کوچک حامی استقلال Esteghlal هنگ‌کنگ را داد، مورد غضب مقام‌های این منطقه قرار گرفت.

چان در این سخنرانی که در محل باشگاه خبرنگاران خارجی هنگ‌کنگ جایی که مالت معاون رئیس است ایراد کرد، به چین به عنوان یک امپراتوری که در تلاش برای "انضمام" و "از بین بردن" هنگ‌کنگ است، حمله کرد.

وزارت خارجه چین از این باشگاه خواسته بود که این سخنرانی را لغو کند و در مقابل این باشگاه دست رد به این درخواست زده و استدلال کرد که همه طرف‌های یک مناظره باید صدایشان شنیده شود.

معترضان به این رخداد در این محل تجمع کرده و لئونگ چون – اینگ، رهبر سابق هنگ‌کنگ درخواست کرد که این باشگاه را از ارگان‌های وابسته به دولت اخراج کنند.

روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه گزارش کرد که مقام‌های مهاجرتی در هنگ‌کنگ به دنبال این اتفاق از تمدید ویزای مالت سرباز زدند و به این ترتیب جلوی فعالیت او را گرفته‌اند و گروه‌های حقوق بشری و رسانه‌های دیگر این تصمیم دولت هنگ‌کنگ را بی‌سابقه توصیف کردند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: ما از دولت هنگ‌کنگ به منظور ارائه یک توضیح فوری در این مورد درخواست کرده‌ایم. برای سبک زندگی هنگ‌کنگ برخورداری از آزادی‌های مطبوعاتی و سطح بالای خودمختاری محوریت داشته و اینها کاملا باید مورد احترام قرار بگیرند.

هنگ‌کنگ که تقریبا حالت نیمه خودمختار داشته اما همچنان تحت حاکمیت چین قرار دارد از آزادی‌هایی برخوردار است که در خاک اصلی چین تقریبا وجود ندارند.

با این حال با افزایش نفوذ پکن بر هنگ‌کنگ محدودیت‌ها برای مخالفان و منتقدان و حامیان استقلال در این منطقه رو به افزایش است.

کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ اعلام کرد که تصمیم برای خودداری از تمدید ویزای مالت به طور خاص آزاردهنده است و مشابه با مشکلاتی است که خبرنگاران خارجی در خاک اصلی چین پیدا می‌کنند و ظاهرا مغایر با اصول تصریح شده در قانون Law اساسی هنگ‌کنگ است.

با این حال رسانه‌های طرفدار چین در هنگ‌کنگ از تصمیم برای خودداری از تمدید ویزای مالت استقبال کردند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن باردار در خیابان خلوت / اعتراف عجیب مرد 31 ساله +عکس

دختر جوان پس از کشتن نامزد خائنش قلب و مغز او را خورد و فیلم آن را منتشر کرد +عکس

مچ زنم را با مرد غریبه در اتاق خواب گرفتم!

بی رحمی یک زن هنگام سقوط زنی دیگر! + جزییات

دختر 3 ساله همخوابی عمو و مادرش را به پدرش خبر داد

مرد شیاد به پست بد آدمی خورد! / عجیب ترین گروگانگیری در ایران!

فیلم های ناجور اعظم را از راه بدر کرد!

مرد 27 ساله در غار تاریک زندانی بود / گروگانگیران مسلح وحشت آفرین بودند + جزییات

تجاوز 4 کرکس به زنان و دختران شهری در باغ های زرند

قاتل ترنم 4 ساله برای مادر مطلقه او همخانه بود نه شوهر! + عکس

اقدام شنیع تازه داماد بخاطر جهیزیه عروس تهرانی!

تجاوز معلم منحرف به دانش آموز 14 ساله در کلاس + فیلم و عکس

زن شوهر دار آنقدر مهرداد را تحریک کرد تا کاملا عاشق او شد / وقتی شوهر بی نوا فهمید... + عکس

 

 

کدخبر: 422550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟