قتل انقلابی بزرگ جنگ های چیرکی تأیید شد + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، جسد چه گوارا دریک برانکار ارتشی بالای یک سکوی سیمانی در اتاقی از بیمارستان محلی شهر قرار گرفته بود. جسد دو چریک دیگر روی زمین بود که هویت آنها هنوز معلوم نشده است. مقامات نظامی گفتند این دو نفر دیگر یک پزشک Doctorکوبایی با نام مستعار «المورو» و یک انقلابی اهل پرو به نام مستعار «اچینو» بوده‌اند. مقامات بولیوی اعلام کردند که چه گوارا در آخرین لحظات زندگی خود اعتراف کرده که «رامون» نام مستعار او است و خود او چه گوارا می‌باشد. ژنرال «اواندو» وزیر دفاع بولیوی گفت: دو دلیل هویت جسد را مسلم می‌کند؛ یکی از این دلایل اثر انگشت چه گوارا است که با جسد تطبیق می‌کند و دیگری دفتر خاطرات او است که در کوله‌پشتی وی یافت شده است. او از خبرنگارانی که شک داشتند دعوت کرد اثر انگشت جسد را بگیرند و آن را با اثر انگشت اصلی گوارا که قبلاً گرفته شده بود تطبیق کنند. در قسمت‌هایی از دفتر خاطرات که برای خبرنگاران خوانده شد گوارا تأیید کرده که در ماه گذشته ورق جنگ برضد چریک‌ها برگشته است....ژنرال اواندو اعلام کرد: چه گوارا در آخرین دقایق زندگی خود به مقامات بولیوی اعتراف کرده که در اداره جنگ چریکی در بولیوی که به قول اواندو عملاً پایان یافته است، دچار شکست شده؛ عین جمله‌ای که از قول چه گوارا نقل شده این است: «من چه گوارا هستم و شکست خوردم.» در کنفرانس مطبوعاتی پس از نیم ساعت عکسبرداری از جسد چه گوارا خبرنگاران به گفت‌و‌گو با مقامات نظامی بولیوی پرداختند. برای اکثر خبرنگاران شکی باقی نمانده است که چه گوارا کشته شده است.
تماشای عمومی
«بارریه نتوس» رئیس جمهوری بولیوی هرگونه احتمال گذاشتن جسد چه گوارا را به تماشای عمومی رد کرد و گفت: من احساس می‌کنم که مردم بولیوی احساسات انسان دوستی شدیدی دارند. مرگ نقطه اتحادهمه ما است. من گمان می‌کنم حالا که آقای چه‌گوارا درگذشته است حق این است که جسد او را به‌عنوان یک مبارز چریک به خاک بسپاریم.
خانواده اشرافی
«کوستا مندز» وزیر خارجه آرژانتین گفت: اثر انگشت چه گوارا ماه گذشته از طرف دولت آرژانتین در واشنگتن به دولت بولیوی داده شد.او اظهار داشت: شک دارد که ارنستو چه گوارا کشته شده باشد یا حتی در بولیوی باشد.
اعضای خانواده اشرافی چه گوارا در آرژانتین همچنان از بحث درباره خویشاوند کمونیست خود خودداری می‌کنند. پدر چه گوارا گفت: اعلامیه دولت بولیوی درباره مرگ فرزندش دروغ است و هیچ دلیلی وجود ندارد که آدم حرف‌های دولت بولیوی را باور کند. پدر گوارا که یک مهندس معمار موفق و ثروتمند در آرژانتین است گفت: اگر دولت بولیوی راست می‌گوید باید آثار انگشت جسد ادعایی و اثر انگشت قبلی چه گوارا را منتشر سازد. وی این مطلب را که خبرنگاران بولیوی جسد او را دیده‌اند به مسخره گرفت و گفت، هیچ یک از آنها قبلاً ارنستو را نمی‌شناخته‌اند، از کجا جسد او را تشخیص داده اند؟
چه، که بود؟
«ارنستو رافائل گوارا دلاسرنا» ملقب به چه گوارا 14 ژوئن 1928 در شهر بندری روساریو، سانته فه به دنیا آمد. در سال 1953 از دانشکده پزشکیفارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۹۵۴ با پشتیبانی از حکومت «جاکوب آربنز» که منتخب مردم گواتمالا بود، قدم به عرصه مبارزات سیاسی گذاشت. ارنستو در سال ۱۹۵۵ به «فیدل کاسترو» پیوست و برای آزادی Freedomکوبا از دست ژنرال «فولخنثیو باتیستا ثالدیوار» به مبارزه پرداخت. او بعد از پیروزی انقلاب به سمت وزیر صنایع و نیز رئیس بانک ملی کوبا منصوب شد، اما تفکرات چریکی و مبارزاتی او را برای برکناری دیکتاتوری دیگر روانه کشور بولیوی کرد.
8 اکتبر 1967 در نزدیکی روستای لا ایگرا، چه‌ گوارا به همراه چند نفر دیگر از گروه چریکی به محاصره ارتش بولیوی درآمده و چند روز بعد توسط سرباز بولیویایی «ماریو تران» با شلیک گلوله اعدام execution و در مکان نامعلومی دفن می‌شود. در سال 1995 با شناسایی مکان دفن او، بقایای جسد چه‌گوارا در سال 1997 به کوبا منتقل و درشهر سانتا کلارا دفن و بنای یادبودی به افتخار او ساخته شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بلایی که پزشک قلابی بر سر لب های دختر جوان ترک آورد + تصاویر

چه کسی برای رئیس جمهور نامه سمی فرستاد؟

سقوط وحشتناک مرد جوان از روی پل طبیعت بر روی اتوبوس در اتوبان مدرس

مجری اخبار هواشناسی با زنان خیابانی حرکات مستهجنی داشت +عکس

آزیتا نامزد داشت اما با نیما در شمال همخوابی کرد / او باردار است! بچه از کیست؟

عکس جسدی که در رودخانه جاده چالوس شناور بود +فیلم (16+)

تجاوز 2 مرد به زن جوان در پارک جنگلی / نگهبان صدای التماس های زن را شنید

همخوابی زشت زن 51 ساله با پسر 17 ساله شوهرش + عکس

بارداری دختری 17 ساله هنگام تجاوز در خیابان / از برهنه بودن این زن فیلم گرفتند و ... +عکس

رفتار شنیع فروشنده زن داروخانه برای جلب مشتری وسایل جلوگیری از حاملگی+عکس

دوستم از دختر همسایه بد گفت و من عاشق خواهر او شدم!

اعترافات وحشتناک زن جوان مشهدی که 16 روز در محل دفن شوهرش خوابید + عکس

کدخبر: 422018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟