به گزارش رکنا، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت صبح امروز در نشست خبری رونمایی از مانیسفت نواصول‌گرایی گفت: ما اصول‌گراها در خود انتقادی نسبت به چهره‌ها، حاکمیت و نهادهای دلبسته با آن مشکل داریم اما نو‌اصول‌گرایی می‌گوید "از خود انتقادکن"

وی با بیان اینکه باید با شیوه‌های مختلف خود انتقادی کرد، یادآور شد: شهید مطهری درباره امام‌خمینی (ره) فرمود امام مومن به خدا، راه، هدف و مردم بود. آیا امروز جریانات سیاسی به مردم مومن‌اند یا مردم را ابزار می‌دانند؟ امام(ره) معتقد بود مردم محور مسائل‌اند. باید به مردم باور داشت.

پیرهادی ادامه داد: "جوان‌گرایی" از محورهای اساسی نواصول‌گرایی است. باید از برخی مسئولین درخواست کرد که مسئولیت بس است، شما سالیان سال زحمت کشیده به منزل تشریف ببرید و در کنار خانواده باشید؛ تا لحظه آخر عمر نباید این صندلی را چسبید.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: باید به نسل جوان فرصت داده شود تا خود را نشان دهند، از نهاد نظامی گرفته تا سیاسی و اجتماعی. هر جا به جوانان اعتماد کردیم، نتیجه خوب گرفتیم. یکی از کارهایی که نواصول‌گرایی می‌خواهد انجام دهد این است که به جوانان کارآمد و با نشاط فرصت داده شود تا به میدان بیایند. نواصول‌گرایی به دنبال این است که نگاه بالا به پایین تغییر کند.

وی افزود: یکی دیگر از ضروت‌ها در نو اصول‌گرایی مسئله بازگشت به اسلام است. همه اسلام پیاده نمی‌شود. مثلا در امر به معروف و نهی از منکر آن را تنزل دادیم به مسایل ظاهری و فقدان امر به معروف مردم به حاکمیت دیده می‌شود. در بسیاری از دستگاه‌های حاکمیتی اشکالاتی وجود دارد و مردم و نخبگان می‌بینند، چرا چیزی در این باره نمی‌گویند؟ باید گفته شود مرز انتقاد به حاکمیت و اشکالات وارد به آن را اصلاح کنیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حکم اعدام برای "سلطان سکه" و "باقری درمنی" صادر شد

حکم مربی منحرف ورزش های رزمی در شیراز صادر شد +عکس

مردی همسر بیمار خود را به دلیل مشکلات مالی به آتش کشید +عکس

اعدام یک قاتل 46 ساله به خاطر دختر 22 ساله + عکس

مردی همسر جوان خود را در مقابل فرزندش به قتل رساند / قاتل بی رحم فیلم صحنه قتل را انتشار داد+عکس

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

تجاوز نگهبان بیمارستان به اجساد در سردخانه +عکس

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد +تصاویر

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

فرار ورزشکار تیم ملی از کشور پس از قتل خونین

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات! + عکس

حرکت خنده دار مرد مطلقه برای پنهان کردن تنهایی اش+عکس

کدخبر: 421121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟