بنیامین نتانیاهو نخست در گفت‌وگو با «سی‌.ان‌.ان» همچنین با تکرار ادعای بی‌اساس و نخ‌نمای خود مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه، دلیل حملات غیرقانونی رژیم متبوعش به خاک سوریه را دفاع از خود عنوان کرد و گفت: «وقتی ایران ۳۰ موشک به سمت ما شلیک کرد، مردم انتظار دارند که ما بنشینیم و نگاه کنیم؟ به‌طور قطع اقدام خواهیم کرد.»

نتانیاهو در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای اخیرش در مجمع عمومی که گفته بود یک انبار ذخیره تجهیزات و مواد هسته‌ای در تهران وجود دارد، به نحو مضحکی مدعی شد: «آنها یک انبار بزرگ برای ذخیره کردن مواد و تجهیزات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی‌شان دارند. ما از زمانی که آرشیو اطلاعات اتمی ایران را کشف کرده‌ایم، آنها (ایرانی‌ها) تلاش کرده‌اند تا انبار تجهیزات اتمی خود را پاکسازی کنند. ماه گذشته آنها ۱۵ کیلوگرم ماده رادیواکتیو را از آن محل خارج کردند و در تهران پخش کردند. من به ساکنان تهران که در خطر هستند، گفتم که چنین چیزهایی را دارند مثل پن‌کیک می‌فروشند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ۲۷ سپتامبر در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی با نشان دادن عکس‌هایی مدعی شد که ایران یک انبار سری هسته‌ای در «تورقوزآباد» تهران برای اهداف تسلیحاتی خود دارد. ادعایی که روز گذشته روزنامه عربی «رای الیوم» درباره آن نوشت: «نتانیاهو در طول سخنرانی‌اش از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل، برگه‌ای که تنها به درد چسباندن روی دیوار می‌خورد را رو کرد.» این روزنامه سپس درباره آن سخنان سه پرسش را مطرح کرد و نوشت: «در صورتی که اسرائیل اطمینان کاملی از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و انبار کردن مواد اتمی دارد، چرا طبق عادتش، نسبت به حمله به نقاط مورد ادعای خود، اقدام نمی‌کند و به این وسیله نقشه‌های ایران را با شکست مواجه نمی‌کند؟! همان طور که در مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های ایران در سوریه حریص است. به عقیده ما، این مسأله به دو امر باز می‌گردد: اول اینکه نتانیاهو خود می‌داند ادعاهایش کذب محض و حاصل توهماتش است و دوم اینکه دشمن اسرائیلی جرأت ضربه زدن به حق حاکمیت و سیادت ایران را ندارد، از این رو، نتانیاهو به دنبال تحریک دیگر دولت‌ها برای مقابله با ایران است.» رای الیوم افزود: «صرفنظر از بندهای توافق‌ها، چرا این تنها ایرانی‌ها هستند که باید به دنبال درخواست رئیس یک رژیم اشغالگر و جعلی، درهای تأسیسات وابسته به خود را برای بازرسی بگشایند؟! آیا برای مثال ایرانی‌ها حق ندارند از منبر مجمع عمومی سازمان ملل خواستار بازرسی تأسیسات هسته‌ای اسرائیلی شوند که می‌تواند امنیت ملی ایران را تهدید کند؟ به ویژه با توجه به اینکه در تفکر اسرائیلی‌ها، جمهوری اسلامی به عنوان تنها دشمن آنها محسوب می‌شود.» این روزنامه سپس در پرسش سوم خود نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تکرار کرده است که ایران به بندهای توافق هسته‌ای پایبند است، بنابراین، چرا جهان باید یاوه‌گویی‌های نتانیاهو را باور کرده و نظر آژانس را رها کند؟! آژانسی که هیچ منافعی در رابطه با ایران ندارد و در گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد، کاملاً بیطرفانه عمل می‌کند. در ادامه، آیا عاقلانه است که دولت سابق امریکا و دولت‌های اروپایی که امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران هستند، تاکنون نتوانسته باشند این مکان دروغین مورد ادعای نتانیاهو را کشف کنند؟!»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد+ تصاویر

قتل سریالی 3 زن زیبای عراق توسط مردان بدون نام و نشان + فیلم و عکس

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

برای اولین بار / گوشمالی داعشی ها با موشک های بالستیک سپاه +عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

حقایق تکان دهنده از زنانی که زنده زنده سوزانده شدند + تصاویر

قتل راننده تاکسی به خاطر نقشه شومش برای یک دختر +عکس

اقدام شنیع نگهبان موزه با یک جسد مومیایی + عکس

شوخی عجیب با عروس و داماد جوان

گفت وگو با 2 شوهر سابق خاتون که پرونده سنگینی در مشهد دارد / این 2 مرد ار می شناسید + عکس

قتل آنلاین زن جوان در مقابل دخترش + عکس

گره‌های کور زندگی استاد دانشگاه در تهران / او از مردم کمک خواست

در جست و جوی جسد دخترم بودم! / مادر بی نوا دختر گمشده اش را در کلانتری یافت !

تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان دستگیر شده در دادگاه تجدیدنظر

کدخبر: 420843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟