حجم ویدیو: 2.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46
حجم ویدیو: 6.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:57

امنیت جهان در سایه همکاری و هماهنگی همه کشورها امکان پذیر است
اما با افرادی طرف هستیم که فکر می کنند با ملی‌گرایی افراطی، نژاد پرستی و تضعیف نهادهای بین‌ المللی می‌توانند بر احساسات عمومی تاثیر بگذارند و یا به تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند
باید مجال رشد به این تفکر را ندهیم که می‌توان از باج‌خواهی از دیگران پیش‌رفت
این روش حکایت از عدم شناخت از جهانی در هم تنیده دارد.

رئیس جمهور روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل:
امروز در شرایطی گرد هم آمده ایم که جهان از خودسری و بی توجهی برخی از دولت ها از ارزش ها و نهادهای بین المللی در رنج است.
امنیت جهان در سایه همکاری و هماهنگی همه کشورها امکان پذیر است.
اما با افرادی طرف هستیم که فکر می کنند با ملی‌گرایی افراطی، نژاد پرستی و تضعیف نهادهای بین‌المللی می‌توانند بر احساسات عمومی تاثیر بگذارند و یا به تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.
باید مجال رشد به این تفکر را ندهیم که می‌توان با باج‌خواهی از دیگران پیش‌رفت
این روش حکایت از عدم شناخت از جهانی در هم تنیده دارد.
دولت آمریکا دولتی است که هنوز به دولت بودن خود واقف نیست و عهد و پیمان سلف خود را نقض می‌کند.
با چه معیاری می‌توان با دولت بدعهد آمریکا، گفتگو کرد. هر گفتگویی باید در چارچوب برجام باشد.
روحانی: برپایه ۱۲ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران از همان ابتدا به تمام تعهداتش پایبند بوه است. اما دولت آمریکا از همان ابتدا به تعهداتش پایبند نبود و دولت امریکا از این توافق خارح شد
سازمان ملل نباید اجازه دهد هیچ عضوی از اجرای تعهدات بین المللی سرباز زند
آمریکا از بقیه اعضا می‌خواهد به تعهدات بین‌المللی عمل نکند. این یعنی سرپیچی از قانون Law و تهدید قانون مداران به مجازات. برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد
این روش فقط دربرخورد با برجام نیست. حتی در برخورد با دیوان بین‌المللی داوری هم هست
رئیس جمهور : تحریم‌های یک‌جانبه و نامشروع خود نوعی تروریسم اقتصادی است
تحریم ها نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلکه آثار منفی برای مردم دیگر کشورها داشته و در روند تجارت بین المللی اخلال ایجاد کرده
تاریخ هزاران ساله کشور ما نشان می دهد ایران و ایرانی در برابر طوفان حوادث Accidentsنشکسته و سر خم نکرده است
روحانی: رویکرد آمریکا در برابر ایران لجاجت بوده و محکوم به شکست است.
ایران با فرهنگ غنی و تمدنی و جایگاه ژئوپلتیک خود، غیرقابل چشم پوش است
آمریکا فکر می کند چون زور دارد، حق هم دارد. درک آنها از قدرت نه مشروع که زورگویی است. هیچ دولتی را نمی‌شود به زور پای مذاکره آورد. 
ما هم معتقدیم در نهایت شاید راه بهتری جز گفتگو وجود نداشته باشد، اما گفتگو دو سویه است.
قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد ورق پاره نیست، از شما دعوت می کنیم به قطعنامه برگردید، به میز مذاکره برگردید. اگر از برجام می‌ترسید، به شورای قطعنامه امنیت بر گردید. در تحریم زندگی و رفاه مردم نفی می‌شود.
برای گفتگو نیاز به گرفتن عکس های دو نفره نیست، می توان در همین مجمع عمومی حرف های یکدیگر را شنید.
از هیمنجا می‌گویم مراوادات بین الملل بازیچه سیاست داخلی آمریکا نیست.
هر گفتگویی می تواند از همانجایی که قطع شد
هر گفتگویی می تواند از همانجایی که قطع شده، شروع شود
سیاست غلط دولت آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست است
روحانی:
برای گفت‌و‌گو، نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست
سازمان ملل یکی از ادارات ِدولت آمریکا نیست
از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید
بنای جنگ با هیچ کشوری را نداشته و نداریم
به میز مذاکره‌ای که خودتان برهم زدید، بازگردید
اگر صلح آرمان شماست؛ جهان، دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت
ما تمام اقدامات تروریستی را بدون هرگونه ملاحظه محکوم و از بیانیه شورای امنیت در این مورد استقبال می‌کنیم اما چرا روسای سازمان‌های تروریستی در پایتخت کشورهای اروپایی امکان جمع‌آوری پول را دارند؟
تحریمهای یکجانبه و نامشروع، خود نوعی تروریسمِ اقتصادی و ناقض حقِ توسعه است.
جنگ اقتصادی که آمریکا تحت عنوان تحریم‌های تازه، آغاز کرده نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلکه آثار زیان‌باری برای مردم کشورهای دیگر داشته و در روند تجارت جهانی، اِخلال کرده است.
ملت ایران در خلال چهل سال گذشته نشان داده که علیرغم سختی‌ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، همچنان مقاوم است و می‌تواند از این مرحله دشوار نیز به خوبی عبور کند.
تاریخ هزاران ساله کشور ما نشان می‌دهد که ایران و ایرانی، در مقابل طوفان حوادث Accidentsهرگز نشکسته و حتی سر خم نکرده است.
در اینجا به صراحت اعلام می کنم که سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از ابتدا غلط بوده و رویکرد لجاجت در مقابل خواستِ مردم ایران، که در انتخابات‌های متعدد بروز و ظهور یافته، یقیناً محکوم به شکست است.
ایران با قدمت تاریخی و تمدنی و فرهنگیِ غنی و با جایگاه مهم ژئوپولیتیک خود، واقعیتی غیرقابل انکار است. بدون شک، سیاست مشارکت با ایران، آثار مبارکی برای ملت‌ها در بر داشته، که یک نمونه آن همکاری ایران با کشورهای دوست در مبارزه با تروریسم است.

روحانی: گسترش روابط با همسایگان و ایجاد منطقه امن‌تر و توسعه‌یافته‌تر، از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است
چند هفته پیش، جمهوری اسلامی ایران، به همراه چهار کشور ساحلیِ دیگرِ دریای خزر، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را به امضا رساندند.
اطمینان دارم این اقدام تاریخی موجب تقویت حُسن همجواری و پیشرفت برای همه کشورهای ساحلی خواهد بود. ما با همسایگان جنوبی خود در سواحل خلیج فارس نیز همین روابط را می خواهیم. ما معتقد به تشکیل سازوکاری مشترک برای منطقه خلیج فارس با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه می‌باشیم. 
امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز، همیشه برای ما مهم بوده و همان‌طور که در طول جنگ تحمیلیِ عراق علیه ایران، از آن حفاظت کردیم، در آینده نیز با هرگونه تلاش برای اِخلال در این آب‌راهِ حیاتی، مقابله خواهیم کرد. 
ایران نگاهی صلح‌طلبانه به مسائل سیاسی و بین‌المللی داشته و بنای جنگ با هیچ کشوری را نداشته و ندارد. ایران نیازی به امپراتوری ندارد. ایران نه بر اساس سیاست که در فرهنگ و تمدن خود یک امپراتوری است. 
ایران حلقه وصل شرق به غرب بوده است و خواهد بود؛ دیدبانی هوشیار برای جهانی عاری از خشونت. 
جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که قبل از همه جهان، ماهیت فاشیستیِ رژیمِ بعثی را شناخت و در برابر تجاوز Rape آن مردانه جنگید. ما با حزب بعث می‌جنگیدیم قبل از آن که کویت اشغال شود. 
جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که در خط مقدم مبارزه با طالبان بود و در نبرد با تروریسم طالبان، شهید داد. 
ما با القاعده و طالبان می‌جنگیدیم قبل از آنکه به نیویورک حمله شود. 
جمهوری اسلامی ایران همان دولتی است که با داعش ISIS جنگید و آن را تصویری مجعول از اسلام‌گرایی نشان داد. ما با داعش می‌جنگیدیم قبل از آن که در پاریس و لندن و بروکسل، عملیات کنند. 
واقعیات تاریخی درباره ایران را بپذیرید. از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید، جهان دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت، اگر صلح آرمان شماست
روحانی: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست/ من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم
رئیس جمهور در هفتاد و سومین نشست مجمع 
عمومی سازمان ملل:
درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدارِ مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پایِ میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.
ما هم معتقدیم که در نهایت، راه بهتری جز گفت‌وگو وجود ندارد اما گفت‌وگو، دوسویه است، و براساس برابری، عدالت و منزلت انسان‌ها و بر مبنای قواعد و حقوق بین‌الملل.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست. ما از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه ۲۲۳۱ بازگردید؛ ما از شما دعوت می‌کنیم که به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید، بازگردید.
اگر از برجام می‌ترسید و آن را کارنامه رقیبان سیاسی خود در آمریکا می‌دانید، ما از شما دعوت می‌کنیم به مصوبه شورای امنیت بازگردید. ما از شما دعوت می‌کنیم که در نهادهای بین‌المللی بمانید.
تحریم نکنید که تحریم و تکفیر دو روی یک سکه است؛ در تکفیر، اندیشه انسان‌ها انکار می‌شود و در تحریم، زندگی و رفاه مردم نفی می‌گردد.
برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم و به صراحت اعلام می‌کنم: موضوع امنیت بین‌الملل، بازیچه سیاستِ داخلی آمریکا نیست.
سازمان ملل، یکی از ادارات ِدولت ایالات متحده آمریکا نیست. هر گفت‌وگویی می‌تواند، از همان جایی و از همان کسی که گفت‌گو را قطع کرده و پیمان را زیر پا گذاشته است، شروع شود. شروع آن، پایان دادن به تهدید و تحریم‌ ظالمانه‌ای است که، ناقضِ اصولِ اخلاقی و حقوق بین‌الملل است.
روحانی: اصلی‌ترین بحران خاورمیانه، بی‌تردید مسأله فلسطین است/ جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بدون کمک‌های ایالات متحده، امکان‌پذیر نبوده است
رئیس جمهور در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل:
ما از همان ابتدای بحران سوریه نسبت به هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور و استفاده از راهکارهای غیر قانونی از جمله حمایت از گروه‌های افراطی و ترویستی برای اعمال فشار بر دولت سوریه، هشدار داده و تاکید کردیم که این بحران صرفاً از طریق گفت‌وگو میان طرف‌های سوری، قابل حل است.
در همین راستا، حضور مشاورین نظامی ما در سوریه، به در خواست دولت سوریه انجام شده و منطبق بر حقوق بین‌الملل، و برای مبارزه با تروریزم است.
ایران، روسیه و ترکیه در همکاری با دولت سوریه و طرف‌های سوری موفق شده‌اند در قالب فرایند آستانه، که اوایل ماه جاری میلادی، سومین اجلاس سرانِ آن، در تهران برگزار شد، نقش مؤثری در کاهش تنش در سوریه ایفا کرده و در آخرین اقدام مشترک، از درگیری و خونریزی در منطقه ادلَب جلوگیری کنند.
در طی بیش از سه سال گذشته، شاهد وضعیت وخیم انسانی در یمن هستیم که منجر به تخریبِ زیرساختها، کشتار و مجروح شدن صدها هزار نفر از مردم بیگناه و آوارگی میلیونها نفر و وقوع قحطی و بیماری‌های مزمن شده است.
این اقدامات غیر انسانی، مصداق بارز جنایت Crime علیه بشریت و جنایت جنگی است. بحران یمن صرفاً از طریق گفت‌وگوی‌های یمنی – یمنی و بدون مداخله خارجی، قابل حل است. و در این راستا، آماده هر نوع کمک هستیم.
اصلی‌ترین بحران خاورمیانه، بی‌تردید مسأله فلسطین است. گذشت زمان نباید و نمی‌تواند موجب توجیه اشغالگری باشد. جنایات بی شمار رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بدون کمک‌های مادی و تسلیحاتی و سیاسی ایالات متحده، امکان‌پذیر نبوده است. اسراییل با داشتن زرادخانه هسته‌ای و تهدید صریح دیگران به نابودی با سلاح هسته‌ای، بزرگترین خطر برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.
اقدام زشت دولت امریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و تصویب قانون Lawنژادپرستانه «دولت یهود» در اسرائیل، ناقض موازین بین‌المللی بوده و مصداق بارز آپارتاید است.
از توجهی همگی شما سپاسگذاریم.
تحلیل آشنا از صحبتهای رییس جمهور پیش از سخنرانی در سازمان ملل
برای ترامپ Trump خودش مهمتر از آمریکا است.
روحانی اسیر گفتمان ترامپی نخواهد شد
او با جهان سخن می گوید نه ترامپ. 
او از ایران دفاع می‌کند نه از خود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم انتشار نیافته از حادثه تروریستی اهواز / شجاعت را ببینید! + جزییات

این زن چقدر راحت ثروتمند شد! + عکس

گیتارنوازی جالب محمدرضا گلزار + فیلم

غش کردن یک ببر در سیرک هنگام اجرای نمایش + فیلم

حضور یک نوزاد برای اولین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ! + عکس

خودکشی الناز در خانه مجردی آرش / در مجیدیه تهران رخ داد

اعتراف هولناک یک مرد به قتل زن حامله اش / این مرد وسواس داشت +عکس

راز جسد دختر 12 ساله در خانه خالی چه بود؟! / در تهران رخ داد

بن سلمان در خط پایان! / او پادشاه نمی شود؟! + جزییات

این زن مانتو خردلی در تهران چه می کرد؟! + عکس

راز کلبه وحشت انزلی چیست؟! / ماجرای 4 دانشجو چه بود؟+ عکس

ماجرای حمله تروریستی در آبادان چه بود؟ + تصاویر

 

کدخبر: 419387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟