حمله تروریستی اهواز با حمایت مثلث عبری، عربی، غربی انجام شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام علی یونسی در خصوص حادثه Incident حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز اظهار کرد : حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح خیلی تلخ و وحشیانه است چون به کسانی حمله شده که یا مردم عادی بودند یا نیروهای مسلحی بودند که سلاحی با خود به همراه نداشتند. حمله کردن به این مراسم از نظرم یک کار غیرانسانی، بزدلانه و پلید است. البته اینگونه اتفاقات در همه دنیا رخ می دهد، ارزش عملیاتی و نظامی ندارد و در این سالها هم شاهد مواردی در همه جای دنیا بوده ایم، اما از نظر این‌که تعدادی از زنان و کودکان نیز در این حمله کشته شدند ماجرا غمگینانه تر و رنج آورتر می‌شود.

وی در ادامه افزود : در ایران هم، در طول سالهای پس از انقلاب از این اتفاقات فراوان داشته ایم ولی من با اطمینان می‌گویم، برغم وقوع چنین حوادث Accidents ناگواری،‌ جمهوری اسلامی دارای سازمان‌های اطلاعاتی قوی از قبیل وزارت اطلاعات است که با ماموریت خود هم به لحاظ نظری و حرفه ای و هم تجربی و عملیاتی آشنا و به کار خود مسلط اند و نیروهای مسلح هم در رده های مختلف،‌ بر امور و ماموریت های خود تسلط کافی دارند. و اگر چنین نبود گروه‌های تجزیه طلب مانند آن گروهی که در خوزستان دست به این کار خشن و کور و ضدمردمی و ضد میهنی و ضد امنیت ملی زده است و نیز گروه‌های ضد انقلاب و ضدملی، ایران را تکه‌پاره و امنیت مردم را در همه جا سلب می‌کردند که البته چنین اتفاقی در جمهوری اسلامی و ایران،‌ امکان وقوعش نیست و این رویایی است که دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن در سر می پرورانند. و دلیل‌ اصلی آن جز همبستگی ملی،‌ موفقیت سازمان‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی ما نبوده است. اگر چنانچه ما از این حیث و همچنین، انسجام ملی و اراده عمومی، ضعیف بودیم آنان ایران را تکه‌پاره می‌کردند.

یونسی گفت : چیزی که امروز دشمنان بین‌المللی و منطقه‌ای‌مان دنبالش هستند این است که اصل تمامیت ملی و ارضی ایران را هدف قرار دهند و البته این هدف را خیلی هم شفاف و با جسارت بیان می‌کنند. در گذشته آن را پنهان می‌کردند، اما امروز صراحتا آن را مطرح می‌کنند و مسوولان کشورهایی چون آمریکا و عربستان سعودی به زبان می آوردند که باید این اتفاق در ایران بیفتد.

وی افزود : شیوه هایی که مخالفان جمهوری اسلامی معمولا متوسل به آن می شوند این است که اگر چنانچه در یک منطقه از کشور به طور طبیعی حرکت یا اعتراضی مردمی رخ دهد و مطالبات شان را در آن حرکت مطرح کنند، دستگاههای تبلیغی این کشور ها بلافاصله با بزرگنمایی این قبیل حرکت های طبیعی،‌ سعی بر بهره برداری به نفع مقاصد خود می نمایند و گمان‌شان بر این است که با در دست گرفتن مسیر آن حرکت می‌توانند ایران را به لحاظ ثبات و امنیت با مشکل و چالش رو به رو سازند که تاکنون هم از چنین اقداماتی نتایجی نگرفته اند.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی اظهار کرد : اتفاق و تروریسم کوری که در خوزستان به وقوع پپوست ارزش و اهمیت نظامی و امنیتی نداشت و کاری ا زپیش نبرد، اما همان‌طور که اشاره کردم از آن جهت که به شهادت جمعی از مردم و به خصوص زنان و کودکان منتهی شد،‌ دردآور و غم‌انگیز است. در عین حال، باز اطمینان می دهم که نیروهای موظف امنیتی و اطلاعاتی کشور بر امور مسلط هستند و تسلط ‌شان نه تنها در داخل کشور که به ریشه های این جریان های تروریستی عامل دشمن در خارج هم تسری یافته و تحت کنترل هستند و بر رفتار آنان مسلط اند.

یونسی گفت : مسئله‌ای که در خوزستان رخ داده مسئله جدیدی نیست. این عملیات تروریستی و مسلحانه از قبل از انقلاب معمول بوده است. در زمان جنگ ادامه یافت و امروز هم وجود دارد که البته تروریست Terrorist های شرور با اسامی وعناوین مختلفی دست به این جنایات می زنند و هدفی جز تجزیه خاک این مملکت را در سر نمی پرورانند،‌ که رویایی بیش نیست. کشورهای مختلف عربی نیز آنان را حمایت فکری و لجستیک می کنند و متاسفانه برخی کشورهای اروپایی نیز آنان را مورد پشتیبانی قرار داد و اجازه فعالیت در خاک خود نیز به آنان می دهند.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی در ادامه اظهار کرد : اکنون که گروه‌های تروریستی چون داعش ISIS شکست خورده‌اند ناسیونالیسم افراطی عرب پشت حرکت های تجزیه طلبانه قرار گرفته است و بیشترین حمایت را از آنان انجام می‌دهد و هم اسلام افراطی و هم ناسیونالیسم عربی افراطی هر دو مدیریت‌اش در اختیار اسرائیل است. من معتقدم که این اسرائیل است که مدیریت جهان عرب را برعهده دارد و شواهد هم حاکی از همین امر است. نشانه موفقیت رژیم آپارتاید اسراییل،‌ همین اختلافاتی است که بین همه کشورهای عربی ایجاد کرده و جنگ‌های داخلی و یا اتفاقی مثل جنگ سوریه همه در همین راستا ارزیابی و تحلیل می شود. آمریکا هم که در منطقه همواره حامی و پشتیبان تروریست ها درجهت منافع خود بوده است در واقع و عملا در گروگان hostage اسرائیل است و در راستای منافع اسرائیل عمل می‌کند مخصوصا شخص نتانیاهو نیز بر تصمیمات رییس جمهور نامتعادل آمریکا تاثیر شگرفی دارد.

وی افزود : در یک جمله از علمیات کور تروریستی که در خوزستان رخ داد و مردم مظلوم و کودکان و زنان را هدف قرار داد،‌همان مثلث عربی، عبری و غربی است که حمایت می‌کند.

یونسی گفت : هیچ ملتی دنبال تروریسم نیست بلکه این تروریسم است که بر ملت‌ها چیره شده و تحمیل می‌شود. حالا یا این تحمیل از سوی کشورهای بیگانه یا از سوی گروهک‌های مزدور و مسلح و خشن یا دولت های وابسته می شود. آنچه که در خوزستان اتفاق افتاده اراده تحمیلی خارجی و عناصر افراطی شروری است که در منطقه فعال هستند و هدفی جز ایجاد ناامنی و تجزیه کشور را ساده لوحانه و رویاپردازانه در سر می پرورانند و همواره نیز به سد محکم مردم متحد و منسجم ایران و نهادهای مسلط و قوی اطلاعاتی و امنیتی و نظامی خورده اند.

 

کدخبر: 419083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟