محاکمه هنگامه شهیدی دردادگاه انقلاب برگزار می شود

به گزارش رکنا ، سال 95 بود که هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از 6 ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.

شهیدی پس از آزادی Freedom از زندان Prison در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هرگونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز را تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.

وی پس از گذشت مدتی، به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدداً تحت تعقیب قرار گرفت و پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس Police در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.

بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفته بود، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.

این پرونده پس از صدور کیفرخواست به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی Judge صلواتی ارجاع شده اما هنوز دادگاه زمان رسیدگی و برگزاری جلسه دادگاه را مشخص نکرده است.

کدخبر: 413911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟