سیلی بشار اسد به بن سلمان

به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، این روزنامه با اشاره به پیشنهاد جدید عربستان سعودی به سوریه مبنی بر اینکه از ایران دور شوید تا منابع لازم را برای بازسازی سوریه تامین کنیم، نوشت: دمشق پیشنهاد جدید ریاض برای قطع روابط خود با تهران را رد کرده است.

خالد الحمیدان، رئیس شورای امنیت ملی عربستان در تماس تلفنی با سرتیپ علی مملوک، رئیس دفتر شورای امنیت ملی سوریه به پیشنهاد قطع روابط سوریه با ایران در قبال حمایت مالی عربستان از عملیات بازسازی سوریه اشاره کرده است.

علی مملوک در پاسخ به این پیشنهاد ریاض همان پاسخی را به آن‌ها داد که قبلا به هیئت آمریکایی داده بود. او گفت: سوریه جزئی از یک محور گسترده بوده و ائتلاف آن با متحدانش ثابت و استوار است.

در این تماس تلفنی رئیس شورای امنیت ملی عربستان همچنین از مملوک خواست تا با یکدیگر دیدار کنند، اما مملوک در پاسخ به درخواست طرف عربستانی تصریح کرد: ما در شام هستیم و هر کس می‌خواهد با ما دیدار کند می‌تواند این کار را انجام دهد.

این چندمین ارتباط و تماس عربستان سعودی با سوریه از آغاز بحران این کشور است. نخستین تماس را عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در ابتدای بحران سوریه برقرار کرد و خواستار قطع روابط دمشق با تهران شد. دومین تماس مربوط به ژوئیه دو هزار و پانزده است یعنی زمانی که مملوک به ریاض رفت و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

بن سلمان با صراحت به مملوک گفت: مشکل اساسی عربستان با سوریه از مدت‌ها پیش این است که شما پشت سر ایران قدم برمی‌دارید و رضایت شما در ائتلاف با ایران است، ایرانی که ما با آن در سطح منطقه درگیری بزرگی داریم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردان شیطان صفت دستان دختر 17 ساله را بعد از آزار تتو کردند! + تصاویر

جسد زنانه با لباس ورزشی را می شناسید؟! / در بابلسر پیدا شد

این 6 مرد اعدام می شوند!

جزییات بی گناهی احسان علیخانی و مهران مدیری درپرونده ثامن الحجج !

حمله نژادپرستانه به محمدرضا گلزار + جزییات

سرنوشت وحشتناک مریم و شبنم در خیابان های شوم تهران!

بوسه تلخ به دست دختری که باید قطع شود! + تصاویر

پدرسنگدل نازنین زهرا مرندی در تهران دستگیر شد + فیلم و عکس

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

کدخبر: 411562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟