به گزارش رکنا خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد «ابراهیم المهنا»، مشاور وزیر انرژی عربستان، در جریان یک سخنرانی تأکید کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بعید است صادرات نفت این کشور را به صورت کامل متوقف کند.

این مقام سعودی همچنین مدعی شد: ایران قادر به بستن تنگه هرمز یا باب‌المندب نیست، چون در صورت این اقدام تهران احتمالاً شورای امنیت سازمان ملل مجوز حمله نظامی به این کشور را صادر می‌کند!

پیش از این مقامات ارشد کشورمان در واکنش به تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرده بودند اگر قرار باشد صادرات نفت ایران متوقف شود هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند نفت خود را از طریق تنگه هرمز یا تنگه باب المندب صادر کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

در ماه ژوئن وزارت خارجه آمریکا از همه شرکت‌های نفتی خواست برای در امان‌ماندن از تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر اجرایی می‌شوند، واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

کدخبر: 411435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟