گهواره را تکان بده و کشور را اداره کن

آردرن که اتفاقاً جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ نیوزیلند از سال 1856 میلادی به این سو و سومین نخست‌وزیر زن تاریخ کشورش است، روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود یک ویدئو منتشر کرد که در آن از بازگشت به تمام مسئولیت‌های نخست‌وزیری خبر می‌داد و خود را یک زن چندشغله مانند بسیاری از زن‌های کشورش که هم کار می‌کنند و هم مادر و همسر هستند معرفی کرد.

او که در 6 هفته مرخصی زایمان از خانه به بررسی امور کشوری، مطالعه نامه‌ها و انجام امضاهای ضروری پرداخته در این ویدئو گفت: در حالی که دارم گهواره دخترم را به آرامی تکان می‌دهم که بزرگترین کار روزانه‌ام در 5 هفته اخیر بوده، مطالعه هم می‌کنم. من چندمسئولیتی هستم مانند تمام مادران و پدرانی که تاکنون دیده ام. بنابراین یک هورای بزرگ برای تمام آنها.

آردرن همچنین گفت در هفته اول بازگشت به کار وقتش را صرف مسائل مربوط به اقتصاد، سلامت روانی جامعه، محیط زیست و موضوعات مربوط به اشتغال می‌کند زیرا این مسائل واقعاً برایش اولویت دارند.

او این ویدئو را که «بچه به بغل» و با تلفن همراه و به صورت سلفی گرفته بود با تشکر از مادرش که در 6 هفته گذشته در نگهداری نوزادش به او کمک کرده، به پایان رساند و گفت: «پس از آنکه مادر می‌شوی چه حس احترام جدیدی به مادرها در وجودت شکل می‌گیرد. یک تشکر ناچیز از مادرم و تمام مادرها از جمله مادر کلارک [همسر نخست‌وزیر] که او هم همین الآن پیشم است.»

مردم نیوزیلند هم از این ویدئو و خبر بازگشت به کار نخست‌وزیر جوان به گرمی استقبال کردند. جان جانسون در فیس بوک نوشت: چندمسئولیتی را عشق است. گهواره را تکان بده و کشور را اداره کن. این نشان می‌دهد زنان می‌توانند همزمان مادر و رهبر باشند.

لیدیا پاپادوپولوس هم نوشت: «خوب است که برمی گردی. مطمئناً کمی از اینکه دختر کوچولویت را تنها می‌گذاری نگرانی اما مطمئنم که او در دستان امن پدرش است.» همسر خانم نخست‌وزیر «کلارک گِی فورد»، مجری یک برنامه تلویزیونی ماهیگیری در تلویزیون نیوزیلند است. در ژانویه 2018 که آردرن و همسرش مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شده و خبر بارداری خانم نخست‌وزیر را رسانه‌ای کردند، بسیاری از مردم ونزوئلا و تحلیلگران گفتند که «گی فورد» به احتمال زیاد تبدیل به پدر خانه دار خواهد شد.

فیل نولز نیز نوشت: خوش آمدی. کشور دلش برایت تنگ شده بود.

در این 6 ماه که خانم نخست‌وزیر در مرخصی پس از زایمان بوده؛تمام مسئولیت‌هایش برعهده وینسون پیترز، وزیر امور خارجه بوده و چهارشنبه شب یعنی تنها چند ساعت قبل از اینکه آردرن امور کشور را دوباره به دست بگیرد، وزیر خارجه‌اش برای حضور در اجلاس آسه آن عازم سنگاپور شد.

آردرن اولین بار در انتخابات سراسری ۲۰۰۸ به عنوان نماینده‌ای فهرستی وارد پارلمان شد. نماینده فهرستی یعنی نماینده‌ای که در حوزه انتخابیه‌ خود پیروز نشده اما بر اساس فهرست حزب وارد پارلمان شده‌است. او از ۸ مارس ۲۰۱۷ نمایندگی حوزه انتخابیه مونت آلبرت در پارلمان را بر عهده دارد و 4 ماه بعد یعنی در جولای 2017 رهبر حزب اپوزیسیون کارگر شد. در ۱۹ اکتبر حزب «کارگر» با حزب «نخست»، نیوزیلند متحد شد تا دولت ائتلافی تشکیل دهد و حزب سبزهای نیوزیلند هم از این ائتلاف حمایت کرد. در آخر هم در روز ۲۰اکتبر آردرن اعلام کرد، نخست‌وزیری کشوری که کمتر از 5 میلیون نفر جمعیت دارد را می‌پذیرد. به گفته او، 6 روز قبل از اینکه مسئولیت نخست‌وزیری را بپذیرد از بارداری خود مطلع شده بود.

آردرن در سپتامبر 2017 زمانی که هنوز بر کرسی نخست‌وزیری تکیه نزده بود؛ از سوی روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به مهاجرستیزی متهم و با دونالد ترامپ Trump مقایسه شد. اقدامی که خشم او را برانگیخت. وال استریت ژورنال نوشته بود: «جاستین ترودوی نیوزیلند را بشناسید با این فرق که او در بحث مهاجران بیشتر شبیه ترامپ است.»

آردرن هم در مصاحبه با تلویزیون ان بی‌سی گفت: ما حزبی هستیم که زمانی برای دوبرابر شدن تعداد پناهجویان کشورمان فراخوان راه انداختیم. ما کشوری هستیم که با مهاجران شکل گرفته‌ایم. من تنها نسل سوم نیوزیلندی‌ها هستم. این تحلیل که نیوزیلند کشور بازی نبوده و من چیزی را رهبری می‌کرده‌ام که در تضاد با این ارزش بوده مرا بشدت عصبانی کرد.

او همچنین وعده داد که در دوره سه ساله نخست‌وزیری خود 20 تا 30 هزار پناهجو را با تمرکز بر دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی بپذیرد.

ندا آکیش

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حمام خون در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

کدخبر: 403609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟